הדר גולדין ואורן שאול הי"ד

דיווח: ישראל מנסה לקדם עסקת חילופי שבויים עם חמאס – לפני הבחירות

מקורות בחמאס אמרו כי ישראל מנהלת מגעים עקיפים במטרה לקדם עסקה לפני הבחירות במטרה "לחזק את התדמית של ממשלת נתניהו". בחמאס הכחישו את הדיווח: "אין חדש בנוגע לסוגיית האסירים. ישראל לא מוכנה לקיום עסקה עסקת חילופי שבויים חדשה"

גורמים בחמאס אמרו היום לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" שלאחרונה חודשו המגעים הלא ישירים עם ישראל בניסיון לקדם את עסקת חילופי השבויים. זאת, לדבריהם, כדי לשפר את תדמית ממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני הבחירות. הגורמים אמרו כי המגעים נעשים גם דרך מדינה אירופית, ולא רק דרך מצרים. בנוסף לכך, הם הבהירו כי התנאים המוקדמים של חמאס לא השתנו: שחרור כל משוחררי עסקת שליט שנעצרו שוב מאז 2011.

המקורות הוסיפו בשיחה עם העיתון היוצא לאור בלונדון כי ממשלת נתניהו מנסה לתמרן מדי פעם, כדי להשיג הישגים עממיים בישראל אך "הפעם נראה לנו שמדובר ברצון עז להשלים את העסקה לפני הבחירות, זאת בצל ההתנגדות החזקה לממשלת ישראל ברחוב הישראלי". המקורות הוסיפו עוד כי שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב ערך דיון בסוגייה זו עם חמאס, במהלך אחת הפגישות האחרונת שקיימו.

לדברי הגורמים בארגון הטרור, "הרצון הישראלי כעת הוא לקיים עסקה חלקית שתכלול שחרור של אדם אחד או שניים מבין האנשים שחמאס מחזיק בעזה, אולם הארגון מתנגד לכך נחרצות ומעוניין בעסקה שלמה אחת". הם אמרו גם כי הם סבורים שישראל מנסה לנצל את סגירת מעבר רפיח ל"הידוק טבעת החנק על רצועת עזה" וליצירת לחץ על חמאס כדי שזה יוביל להישגים עבורה.

כרגיל, בישראל לא התייחסו לפרסום אך דובר ארגון הטרור חמאס דחה הערב את הדיווח ומסר כי, "אין חדש בנוגע לסוגיית האסירים". לדבריו, "ישראל לא מוכנה לקיום עסקת חילופי שבויים חדשה, למרות שמבחינת חמאס נושא האסירים הוא בעדיפות ראשונה".

אתמול, כ-10,000 פלסטינים הפגינו בגבול הרצועה. המפגינים התפרעו, השליכו מטענים ורימונים, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל. כוחות הביטחון השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי באש חיה. משרד הבריאות בעזה מסר כי לפחות 35 בני אדם נפצעו בעימותים. בתום ההפגנות, בכיר חמאס, משיר אל-מצרי, הזהיר את ישראל לבל תתנער מהבנות הרגיעה וכי על מצרים לכפות על ישראל להתחייב להבנות אלה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו