דקר אך לא חדר את האפוד: סוכל ניסיון פיגוע דקירה בשומרון

לאחר מספר ימים שקטים, הגיע מחבל פלסטיני לעמדת בידוק בכיכר החטיבה המרחבית "שומרון", ניסה לבצע פיגוע דקירה אך נעצר באפוד הקרמי של הלוחם ונוטרל. יוסי דגן: "פעם שניה בתוך חודש שמתבצע ניסיון פיגוע באותו המקום. כושר ההרתעה בשפל"

לפני זמן קצר ביצע מחבל ערבי נסיון לרצוח יהודים סמוך לכיכר החטיבה המרחבית שומרון. על פי הדיווחים המחבל ניסה לדקור חייל צה"ל ונוטרל על ידי הלוחמים במקום. מדובר צה"ל נמסר כי באירוע אין נפגעים לכוחותינו.

מפרטים ראשונים עולה כי המחבל הגיע ברכב לעמדת הבידוק, החיילים ביקשו ממנו לעזוב את המקום אך הוא ניסה לדקור את החייל, אולם האפוד הקרמי של הלוחם מנע ככל הנראה את פגיעתו, ולוחם אחר ירה בו והרג אותו. המחבל נשוי ואב לשני ילדים. ככל הנראה הוא קיבל היתר עבודה לפני שבועיים.

יש לציין, כי באותה נקודה בדיוק אירע לפני חודש ניסיון לפיגוע דריסה, אולם גם אז היו הלוחמים ערניים ועצרו את המחבל בטרם הצליח לגרום לנזק. גם במקרה זה מדובר בלוחמים מגדוד "נחשון" של חטיבת כפיר.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר הערב לאחר ניסיון הפיגוע כי זו "פעם שניה בתוך חודש שמתבצע ניסיון פיגוע באותו המקום. שוב אזרחים וחיילים ניצלים בזכות לא פחות מנס. אני רוצה להודות בשם תושבי השומרון ומדינת ישראל לחיילים הגיבורים ששוב מנעו אסון, עם זאת ברור שכושר ההרתעה של מדינת ישראל בשפל. האחראי הישיר לכך הוא שר הבטחון וראש הממשלה שעסוק בהסברים במקום במעשים. אם היו מחזירים את המחסומים, אם היו מורים לצהל לבצע פעולות תגמול בקיני המחבלים".

זירת הפיגוע הערב. צילום: מואז שומרון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו