ארכיון דובר צה"ל

עקב ירי לעבר כוח צה"ל: טנק תקף עמדת חמאס ברצועת עזה

טנק של צה"ל תקף עמדה של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לירי לעבר כוחות צה"ל סמוך לגדר המערכת, כך נמסר מדובר צה"ל. על פי ההודעה, אין נפגעים לכוחותינו. מחר צפוי להגיע לרצועה המענק הקאטרי של 15 מיליון דולר לחמאס

תקרית בצפון רצועת עזה: מחבלים ירו היום (שלישי) בצהריים לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת, ובתגובה טנק תקף עמדת תצפית של חמאס. דובר צה"ל ציין כי אין נפגעים ישראלים באירוע.

בסוף השבוע התקיימו ההפגנות האלימות השבועיות על גדר המערכת. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על 43 פצועים מירי כוחות צה"ל. במהלך העימותים עם הכוחות כמה חשודים השליכו מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות, ללא נפגעים. כמה פלסטינים הצליחו לחדור את הגבול לתוך שטח ישראל, נמלטו וחזרו לרצועה.

חרף ההסלמה מצד חמאס אישרה אתמול הכנסת לבקשת הממשלה בוועדת הכספים תקנות המעניקות פטור ממע"מ למשך שנה על דלק לעזה. נציג המתפ"ש אמר בדיון כי "מערכת הביטחון בהנחיית רה"מ מעוניינת לייצב את המצב הביטחוני בעזה ע"י הוספת שעות חשמל". במהלך דיון בסוגיה פירט נציג מערכת הביטחון כי הפטור מיועד עבור דיזל לתפעול תחנת הכוח בעזה, לצורך הספקת חשמל לתושבי הרצועה, במטרה להביא ליציבות ביטחונית בעזה. עוד צוין כי הספקת הדלק תבוצע ע"י האו"ם ובפיקוחו, כאשר המימון, בהיקף של 60 מיליון דולר לחצי שנה, מגיע מקטאר.

בשבוע הקרוב צפויה להיכנס לרצועה הפעימה השלישית של המענק הקטארי, אחרי עיכוב של שבועיים. המענק יוכנס על ידי השליח הקטארי שאחראי על שיקום הרצועה, מוחמד אל-עמאדי. העברת הכספים תתאפשר בעקבות הסרת ההתנגדות הישראלית. אותה התנגדות להעברת הכספים נבעה בעקבות התגברות הפעילות האלימה מרצועת עזה שכללה הפרחת בלונים עם מטען נפץ והגברת החיכוך האלים על גדר המערכת בהפגנות השבועיות של "צעדות השיבה" בימי שישי בצהריים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו