צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

הסקרים של בני גנץ: גבאי יזיק לאיחוד של המרכז-שמאל

מחקרי עומק במפלגתו של בני גנץ מגלים: נוכחות יו"ר העבודה ברשימה מאוחדת של המרכז-שמאל מבריחה ממנה מנדטים ופוגעת ביכולת לאתגר את הליכוד ואת נתניהו. הנתונים הוצגו לגנץ והפכו לגורם מכריע מבחינתנו בשאלת האיחוד

למרות הקמפיין המסיבי הקורא לאיחוד במחנה המרכז־שמאל ולריצה משותפת בבחירות הכלליות הקרובות, הרמטכ"ל לשעבר והמתמודד הטרי לכנסת בני גנץ נוטה להתנגד ולא לשתף פעולה עם מהלך כזה – כך מפרסם הבוקר העיתונאי מתי טוכפלד ב'ישראל היום'.

ע"פ הדיווח, מעבר לשאלה הברורה מי יעמוד בראש איחוד כזה והעובדה כי איש מהמועמדים אינו מוכן לוותר על המקום הראשון, בימים האחרונים ערכה מפלגתו של גנץ, חוסן לישראל, סקרי עומק שמהם עלה כי נוכחותו של יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי ברשימה המאוחדת, מחלישה את יכולת הצלחת הגוש ופוגעת ביכולתה של רשימה כזאת לצבור מספר מנדטים שיאתגר את הליכוד.

"מנתוני המחקר של חוסן לישראל עולה, כי צירופה של מפלגת העבודה למהלך איחוד במרכז־שמאל לא רק שאינו מועיל לגוש כזה, אלא אף מזיק לו. מהמחקר עלה עוד כי איחוד של הגוש ללא מפלגת העבודה עשוי להוביל למספר מנדטים רב יותר מאשר צירופה של המפלגה בראשות גבאי למהלך של איחוד", כך בדיווח.

לדברי גורם המעורה בפרטים, הנתונים הוצגו בפני גנץ, והפכו לגורם מכריע מבחינתו באשר לשאלת האיחוד.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו