צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

"חוצפה ועזות מצח. הבן אדם הזה הרס את משטרת ישראל. כדאי שישתוק"

יו"ר הקואליציה תוקף בחריפות את מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, בעקבות הדברים שאמר אמש בענין חקירות נתניהו.. "הבן אדם הזה הרס את משטרת ישראל. מפתיע אותי בכל פעם ביהירות וההתנשאות שלו. גמרת את התפקיד - כדאי שתלך הביתה ותשתוק"

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד אמסלם, מגיב בחריפות לאמירותיו של רוני אלשיך, אמש. "הבן אדם הזה הרס את משטרת ישראל. גמרת את התפקיד – כדאי שתלך הביתה ותשתוק", אמר אמסלם בראיון ל'כאן'.

לדבריו, "הבן אדם הזה מפתיע אותי כל פעם מחדש…היהירות, ההתנשאות שלו, חוצפה ועזות מצח! בן אדם שניהל את החקירה, בא אתמול כמפכ"ל ומספר על היועמ"ש מתוך חומרים שלכאורה הוא יודע. לכל בנאדם יש זכות להליך הוגן והוא באופן גס רומס את כל מי שחושב לסגור תיק לראש הממשלה".

"מי שמשגע את כל המערכת שלוש שנים זה השמאל והתקשורת. כל מה שאנחנו אומרים לא חשוב, אתם מדברים רק על חקירות נתניהו. יש פה מצוד, כשיש מצוד משהו לא תקין", כך אמסלם.

כזכור, המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, נאם אמש(ראשון) בכנס של המכון למחקרי ביטחון בתל אביב, וסיפק שלל כותרות בעיקר בנושא חקירות ראש הממשלה, אך גם בנושאים אחרים. "קשה לי להאמין שבסופו של דבר לא יגישו כתב אישום נגד נתניהו בעבירות של שוחד", העריך אלשיך. הוא הדף את הטענות על "תפירת תיק" נגד נתניהו ואמר: "אין לנו יכולת אפילו ברמה הטכנית לעשות דבר כזה…הרי המשטרה אינה מחליטה, היא לא יוצאת ללא החלטה של היועץ המשפטי".

בנוגע להדלפות השונות מהחקירות והטענות נגדן אמר אלשיך: "העיתונאים יודעים שהמשטרה אינה מדליפה. נקודה. אפשר לבדוק מול תא כתבי המשטרה…אנו עושים מבדקים לשוטרים על מהימנות אם הדליפו או לא. עשינו כבר 18 אלף בדיקות כאלה מאז תחילת כהונתי, עוד לפני הפוליגרף התעסוקתי. ביקשתי שייחקרו הדלפות חמורות והתנדבנו גם להיחקר". אלשיך רמז כי יתכן ומקור ההדלפות הן בנחקרים עצמם שמעוניינים להשחיר את פניה של המשטרה.

ומה אם בסוף יתברר שהמשטרה לא הגיעה לחקר האמת? אלשיך הודה: "ככל שיתברר שהמשטרה לא הגיעה לחקר האמת, זה יהיה כישלון של המשטרה. אם זה יהיה ענין של פרשנות על העובדות – אז זה לפתחו של בית המשפט".

אלשיך נשאל על סערת החוקרים הפרטיים ואמר: "שנה לפני פרסום הראיון בעובדה חיטטו חוקרים פרטיים מסביב לחוקרים. ידענו מי החוקרים. היו לנו שתי אפשרויות: לצאת לחקירה סמויה או לעזוב את הדבר הזה. יצאתי למצלמות ואמרתי מה שאמרתי, זה נפסק".

אלשיך גילה כי הוא קרא את כל עדויות המפתח בתיק ועבר על כל חומרי החקירה, אך לא בזמן אמת (כלומר לא עקב במצלמות אחרי החקירות כפי שנטען). בהמשך הוא הכחיש דיל בינו לבין נתניהו לפיו אם הוא היה "מספק את הסחורה" הוא היה מתמנה לראש השב"כ.

בסיום הדברים הוא הכחיש פרסומים על "נידוי" חברתי שהוא חווה מצד חבריו למגזר הדתי לאומי. "אני מקבל כבוד מלכים בכל מקום שאני הולך אליו. למרות מאמץ נגדי מצד כמה כלי תקשורת, אני מוזמן בלי סוף לבתי כנסת כדי למסור שיעורי תורה או דרשה בשבת. לא מרגיש דחוי גם ב'הארד קור' של במגזר".

מהליכוד נמסר בתגובה: "רוני אלשיך שוב חוזר הערב על הרמיזה השקרית לפיה ראש הממשלה נתניהו שלח חוקרים פרטיים נגד חוקרי המשטרה. כשמפכ״ל המשטרה מאמין בקונספירציה הזויה כזו, איך אפשר לצפות להליך הוגן? אין פלא שאלשיך מצטרף ללחץ של השמאל על היועמ״ש להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו".

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריך לתבוע אותו על הסתה
אחרי מה שהוא אמר, אם היועהמ"ש לא יגיש כתב אישום הוא ימצא בסכנה

ברוך השם שמהפיסטוק והחמגשיות הוא ירד כי הוא בייש את כל עם ישראל לא רק את המזרחניקים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו