צילום: חיים צח/ לע"מ

נתניהו: "איראן תוקפת את ישראל בסייבר באופן יומיומי"

ראש הממשלה אמר בכנס "סייברטק" כי "איראן תוקפת את ישראל בסייבר באופן יומיומי, ואנו מנטרים את ההתקפות הללו. אנו מודעים לאיומים הללו, אך הם אינם עושים עלינו רושם, משום שאנו יודעים מהם הכוחות שלנו הן בהגנה והן בהתקפה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השתתף היום (שלישי) בכנס "סייברטק" בתל אביב ודיבר על איומי הסייבר מצד הממשל בטהרן. "איראן תוקפת את ישראל בסייבר באופן יומיומי, ואנו מנטרים את ההתקפות הללו. אנו רואים את ההתקפות הללו ובולמים אותן כל הזמן", אמר נתניהו.

הוא ציין כי הדבר אינו עושה רושם על מערכת הביטחון. "איראן מאיימת עלינו בעוד דרכים רבות. ב-24 השעות האחרונות הם פרסמו איומים להשמיד אותנו, אמרו שהם ישגרו טילים שיפגעו בערינו. אנו מודעים לאיומים הללו, אך הם אינם עושים עלינו רושם, משום שאנו יודעים מהם הכוחות שלנו הן בהגנה והן בהתקפה".

"הדבר החשוב הוא שכל מדינה עלולה למצוא את עצמה תחת מתקפת סייבר וכל מדינה זקוקה לשלב בין מאמצים לאומיים בהגנה בסייבר ותעשיית הגנה בסייבר איתנה. אני חושב שלישראל יש את זה באופן שמתעלה על כולם", סיכם נתניהו.

קודם לכן סיפר נתניהו כי, "ישראל היא מדינה שעברה תהפוכות רבות. לפני מספר עשורים העולם סבל מגל של חטיפות מטוסים. אני זוכר זאת היטב משום שנמניתי עם צוות הלוחמים שהתחפשו למכונאי מטוסים, כך חדרנו למטוס סבנה שנחטף כאן בתל אביב, והשתטלתנו על המחבלים. כדי לפתור את בעיית החטיפות, נזקקנו לא רק למדיניות של התקפה מול התוקפים, אלא גם למדיניות הגנה".

"ההיי-טק הישראלי נכנס לפעולה ופיתחנו דלת מכנית לתא הטייס עם מנעולים ובריחים. הדלת הזאת הייתה אפקטיבית מאוד משום שהשילוב של מדיניות ההסתערות על מטוסים כשאפשר היה להגיע אליהם, אפילו כשהיו רחוקים כמו באוגנדה, ביחד עם ההגנה על המטוס, מנעה מהחוטפים את היכולת להגיע אל הטייסים, וזה הפך את ישראל למוגנת מהתקפות כאלה".

"כמעט ולא היו מדינות ששכפלו את ההצלחה שלנו, היו מדינות שאימצו את נהלי הביטחון שהתקנו במטוסינו, אך לא את הדלת הזאת – עד שהתרחשו ההתקפות ב-11 בספטמבר 2001. עד מרץ 2002, כל חברות התעופה באמריקה התקינו את דלתות תא-הטייס הללו".

עוד הוסיף כי, "כיום אנו נמצאים תחת סוג אחר של התקפות והן דורשות לא דלתות מכניות, אלא הגנה עבור דלתות וירטואליות. חברות התעופה שלנו עלולות ליפול קורבן להתקפות מסוגים שונים, כגון שיבוש מערכות הפיקוח, תקיפת המערכות בתוך המטוס או מערכות התקשורת. כרגע תחום התעופה הוא המערכת הפגיעה ביותר, אך כפי שאתם יודעים, היום הכול פגיע והכול נתון להתקפות. התעופה האזרחית היא התחום שזקוק לפתרון המיידי ביותר בהגנה בסייבר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו