צילומים: יונתן זינדל ותמר נויברג, פלאש 90

שעות לפני נאום: גנץ ויעלון סיכמו על ריצה משותפת

איחוד ראשון בגוש המרכז: חבירה בין מפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר לבין שר הביטחון לשעבר. שם המפלגה יישאר "חוסן לישראל". יעלון יהיה שני ברשימה, וככל הנראה יקבל 2 שיריונים בעשירייה הראשונה. ב-20:00: השקת הקמפיין של גנץ

מספר כלי תקשורת מדווחים בדקות האחרונות כי יו"ר חוסן לישראל והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, ויו"ר תל"ם ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, סיכמו היום באופן סופי על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. על פי הסיכום בין השניים, יעלון ישובץ במקום השני ברשימה, ויקבל גם את מקומות 5 ו-8 עבור אנשי רשימתו.

בחוסן לישראל אישרו חלק מהפרטים ומסרו כי הושגה התקדמות משמעותית במגעים עם מפלגת תל"ם, וציינו כי סוכם שהמגעים בין יעלון לגנץ יימשכו. זהות המתמודדים ברשימה של יעלון עוד לא נקבעה, ובין השמות שהוזכרו עלו מזכיר הממשלה לשעבר צבי האוזר והעיתונאי יועז הנדל.

יעלון מצדו סירב לאשר פומבית את הדברים. כשנשאל בנושא במהלך כנס INSS, השיב "שמעתי כמה שמועות בדרך, בואו נמתין כמה דקות או שעות ספורות. אני שומר סוד". יעלון אף דיבר על הרשימה שבראשותו והדגיש כי היא מתאפיינת בתפיסת עולם נצית ביטחונית אבל ממלכתית, מה שכל כך חסר היום בזירה המדינית.

ב'החדשות' דווח כי למרות הסיכום על ריצה משותפת, יעלון לא ידבר הערב באירוע השקת הקמפיין של "חוסן לישראל" אך גנץ צפוי לדבר עליו בנאומו. לעומת זאת, גורם בכיר במפלגה אמר ל'מעריב' כי "ההסכם עם גנץ בתהליכי סגירה סופיים, ייתכן שההכרזה על כך תתרחש הערב. עם זאת, אנחנו עדיין לא יודעים אם יעלון יעלה הערב לבמה ביחד עם גנץ".

 

יסגרו עד יום שלישי? זו ההצעה של בני גנץ ליעלון

 

המחלוקת העיקרית שעלתה סביב השותפות בין גנץ ויעלון היא שאלת ההצטרפות לממשלה בראשות בנימין נתניהו. בעוד שגנץ לא מתכוון לפסול מראש מהלך כזה, יעלון מחזיק בעמדה חדה וברורה שמתנגדת לכל ישיבה עם נתניהו. לדברי גורמים פוליטיים המעורים במגעים, הפתרון המסתמן הוא שליעלון תישאר הזכות לא להצטרף לממשלה אם גנץ ירצה לחבור לקואליציה בראשות נתניהו אחרי הבחירות.

במפלגת הימין החדש הגיבו לאיחוד ואמרו כי "אדריכלי התיקו, גנץ ויעלון, התאחדו. פעם הקודמת שבוגי וגנץ היו יחד זה נגמר ב-30 מנהרות טרור לדרום. שניהם אנשים טובים, אשר הובילו את תפיסת התיקו החלשה. זוהי תפיסה של עצימת עיניים לנוכח איומים, במקום טיפול נחוש בבעיה. השאלה בבחירות הקרובות היא אחת: מה עדיף – תפיסת התיקו של גנץ ויעלון או תפיסת ההכרעה של בנט?", לשון התגובה.

חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) אמרה כי "מסתבר שבאמת 'אין ימין ואין שמאל', אם בוגי שנגד שתי מדינות וגנץ שלכאורה חותר לשלום, מתאחדים למפלגת גנרלים". "בממשלה הבאה חייבים שמאל מוביל עם עמדות אמיתיות", הוסיפה רוזין.

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, אמר כי הוא מברך על האיחוד. "איחודים הם מבורכים, אבל גנץ ויעלון צריכים להחליט האם הם מוכנים להמשיך להנציח את שלטון נתניהו או להחליט לנצח את נתניהו".

שר המדע אופיר אקוניס (הליכוד), אמר בגלי צה"ל כי "הברית שלהם היא ברית בין השמאל ובין השמאל החדש. גנץ לקח את יעלון – טרמפיסט של הליכוד, שלא עובר היום את אחוז החסימה".

שר הביטחון לשעבר, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליבמן, אמר כי "היו לא מעט מפלגות גנרלים וכולן נעלמו. אז קודם כל זה לא מספיק להיות גנרל. אתה חייב להחזיק בתפיסת עולם כוללת. לגבש סביבך אנשים שמאמינים באותה דרך. מה שברור שאותן מפלגות גנרלים הן חד פעמיות – קמו לקראת הבחירות וייעלמו לקראת הבחירות הבאות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מר גנצ ויעלון אתם שתיכם שיכורים מכבוד ומגאווה . אנו עם ישראל יודעים שכל מאמצכם למכור את המדינה לערבים . אתם שמאל רדיקאלי מובהק שכל מהוויתו כסף וכבוד . צאו לפנסייה בכבוד כערתם והפקרתם חיילים . עכשיו באים ללמד אותנו
אנו יודעים מי אתם . תסירו את מסכות השקר מעל הפרצוץ המלא שחצנות כבוד וגאווה . איכס .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו