צילומים: פלאש 90

מאחורי הקלעים: נתניהו דוחף לחיבורים בתוך גוש הימין והחרדים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פועל מאחורי הקלעים כדי לקדם את "המפץ החרדי" וגם כדי לחבר בין כל מפלגות הימין הקטנות, זאת בניסיון למנוע "ניצחון פירוס" בדמות הישג שיא לליכוד ומפלה לגוש הימין • וגם: התגובה הצוננת של סמוטריץ'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פועל מאחורי הקלעים כדי לקדם את "המפץ החרדי" וגם כדי לחבר בין כל מפלגות הימין הקטנות (הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית ויחד) – כך חושף העיתונאי עמית סגל.

ע"פ הדיווח, נתניהו ביקש מיו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' להתאחד עם 'עוצמה יהודית' ומיו"ר ש"ס אריה דרעי לחבור ליהדות התורה.

נתניהו, שעוקב באדיקות אחרי הסקרים השונים, מבין שגם זינוק במספר המנדטים הגבוה ממילא של הליכוד לא יוביל אותו לקדנציה נוספת בלשכת רה"מ אם מספר מפלגות מ"הגוש" לא יעברו את אחוז החסימה. כדי למנוע תרחיש כזה מבקש רה"מ ליצור את החיבורים המדוברים.

"נתניהו מעוניין להתחיל את "המשתה של קולות הימין" אחרי שהוא יודע שיש לו מה לשתות. הוא מנסה להימנע ממצב של "ניצחון פירוס" שבו הליכוד מסיימת עם הרבה מנדטים אבל מאבדת את הגוש החוסם. גוש הימין מונה כעת 61-63 מנדטים בסך הכל, וזו הסיבה לצעדיו האחרונים של נתניהו, במיוחד אחרי בחירתו של רפי פרץ לראשות 'הבית היהודי'", מסביר סגל.

בעוד המגעים עם המפלגות החרדיות מתנהלים מאחורי הקלעים, הרי שפעולותיו בגיזרה הדת"ל מתבצעות בגלוי. כך למשל, אתמול לאחר בחירתו של הרב רפי פרץ לראשות הבית היהודי נמסר מהליכוד: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מברך את הרב רפי פרץ על בחירתו ליו״ר הבית היהודי. ראש הממשלה נתניהו קורא לבית היהודי לפעול על מנת להתאחד עם ״האיחוד הלאומי״ ו״עוצמה לישראל״ כדי למנוע אובדן מנדטים לגוש הימין, מה שעלול להביא להקמת ממשלת שמאל".

סמוטריץ בחר להחיזר את הכדור למגרש של נתניהו וכתב: "רה"מ נתניהו צודק. הימין חייב להתחבר ולא לאבד אף קול. אני קורא לו לשלב את עוצמה יהודית כבלוק טכני בליכוד. זה הרבה יותר מתאים לתרבות הפוליטית ולכיוון שקיים ממילא בליכוד (מצחי הנגבי ועד אורן חזן) והמקומות שרה"מ מבקש מחר לשריין בליכוד מתאימים לכך. אדוני רה"מ, ברוך אומר ועושה".

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו