מפעים: מדוע הורה מרן להוסיף לחולה את השם 'אנטיוכוס' ו'אחשורוש'?

הבעל-תשובה שגילה בזכות מרן שר התורה את השם שניתן לו בברית, הבן שביקש ברכה לאביו החולה והתברר שהוא לא התגייר כדין והכהן שבירך את מרן: 3 סיפורי מופת שהתרחשו במעונו של מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א

בעלון 'דרשו' היוצא לאור מידי שבוע מתפרסמים 3 סיפורים מפעימים על מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, בענין שינוי והוספת שמות.

המעשה מובא בשם הגה"צ ר' יהודה יוספי שליט"א. "לאחרונה ניגש אל מרן שר התורה שליט"א בחור חצי דתי שביקש ישועה. שאלו מרן שליט"א לשמו, והלה השיב: "נמרוד"…כבר נודעה בשערים רגישותו הרבה של מרן לשמות ולמשמעותם, ותיכף אמר לו: "נמרוד? מה פתאום! שאלתיאל…!". הנוכחים זקפו גבה, מה ראה מרן לנקוב בשם תנכ"י נדיר כזה, אך מרן בשלו: "שאלתיאל"!

הבחור שב הביתה והודיע לאמו: הרב אמר שמהיום קוראים לי שאלתיאל… אמרה לו אמו: "ממש לא מהיום… כבר בברית ככה קראנו לך, אלא שאח"כ חשבנו שזה שם מדי מיושן והחלפנו לך לנמרוד"… הפלא ופלא…!".

הרב יוספי מספר מעשה נוסף, מופלא לא פחות. "יהודי שהגיע למרן שליט"א להתייעץ לגבי אביו שחלה מאד ורוצים להוסיף לו שם, והציע מרן לקרוא לו בשם: 'אנטיוכוס', וכשתמה היהודי על כך, אמר לו מרן: 'אחשוורוש'!… הבן חזר בשברון לב אל אביו ושח לו את תגובת מרן. האב פרץ בבכי והודה שהוא התגייר בלי למול, כך שבעצם הוא גוי גמור!!"

מעשה נוסף על רוח הקודש בבית מדרשו של מרן מספר הרב יוספי: "פעם עבר בקבלת קהל בחור אחד שביקש ברכה ממרן שליט"א, והחזיר לו מרן: "אדרבה, אתה כהן, תברך אותי", וזאת אף שלא הכירו מעולם!".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה רבה
מדהים…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו