Noga Zamir/Flash90.

אחרי הפריימריז: הליכוד ממשיך להתחזק, גנץ שומר על מומנטום

שני סקרים חדשים שמתפרסמים היום מעידים על כך שמגמת ההתחזקות של חוסן לישראל לא נפסקת • החגיגה הדמוקרטית בליכוד גורפת מצביעים • כמה שווה לגנץ איחוד עם אשכנזי, וכמה עם לפיד • ואיזה מפלגה מקבלת פחות מעלה ירוק?

אחרי שוך חגיגות הפריימריז בליכוד, ושבוע לפני הפריימריז במרץ, סקר חדש שמפורסם ב'כאן חדשות' מגלה כי הליכוד היא המפלגה הגדולה עם 32 מנדטים, חוסן לישראל 22, יש עתיד 11, הימין החדש 7, אחמד טיבי 7, הרשימה המשותפת 6, העבודה 6, יהדות התורה 6, שס 5, הבית היהודי 5, ישראל ביתנו 5, כולנו 4, מרצ 4, התנועה ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה.

הסקר שנערך על ידי 'דיירקט פולס' בדק גם אפשרות של הצטרפות הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי לחוסן לישראל, הליכוד שומר על כוחו עם 32 מנדטים, חוסן לישראל מתחזקת משמעותית ומקבלת 28 מנדטים, כלומר שהאיחוד עם אשכנזי שווה עוד 6 מנדטים. הסקר בדק גם איחוד בין גנץ ולפיד, במקרה כזה צפוי תיקו בין הליכוד למפלגה המשותפת שמקבלות כל אחד 35 מנדטים.

סקר נוסף שפורסם הערב ב'חדשות 20' מעלה כי הליכוד במקום הראשון עם 30 מנדטים, חוסן לישראל עם 22 מנדטים, יש עתיד 12, הימין החדש 8, יהדות התורה 6, מרצ 6, הרשימה הערבית המשותפת 6, אחמד טיבי 6, העבודה 5, כולנו 5, שס 5, ישראל ביתנו 5, גשר 4, הבית היהודי על גבול אחוז החסימה.

הסקר שנערך על ידי מכון סמית בין חמש מאות נשאלים מעלה עוד כי עוצמה יהודית מקבלת 1.8%, זהות של משה פייגלין 1.7%, עלה ירוק 1.1%, התנועה בראשות ציפי לבני עם 1% וארץ חדשה של אלדד יניב עם 1%. כל אלה כמובן לא עוברות את אחוז החסימה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו