צילום: דובר צה"ל

לקראת הריסה: צה"ל מיפה את בית רוצח אורי אנסבכר הי"ד

יממה לאחר מעצרו של ערפאת ארפאעיה, פעלו הכוחות בחברון ומיפו את ביתו, לצורך בחינת האפשרות להריסתו • בחקירתו בשב"כ הוא הודה ברצח • לילה לפני כן הוא נעצר בפעילות כוחות הביטחון ברמאללה והועבר לחקירת שב"כ

במהלך הלילה פעלו כוחות צה״ל בעיר חברון שבמרחב החטיבה המרחבית 'יהודה', ממנה יצא החשוד ברצח אורי אנסבכר הי"ד. במהלך הפעילות מיפו הכוחות את בית החשוד, לצורך בחינת אפשרות הריסתו.

סימון ומיפוי בית מחבל לאחר פיגוע מהווים פעולה טכנית, ובכל מקרה נערכים בתנאים מסויגים למקרה של הריסה עתידית. בכך אומר הצבא כי מדובר באפשרות בלבד, מכיוון שהמניע טרם נקבע. אם יוחלט לבצע את ההריסה – המהלך ייעשה רק בעוד כמה שבועות עד כמה חודשים, לאחר השלמת הליכים משפטיים ועבודה הנדסית נוספת.

כזכור, לפני קצת יותר מיממה לקח לכוחות הביטחון להגיע לרוצח של אורי אנסבכר ז"ל מתקוע, בבניין נטוש שבו הסתתר בכפר אל-בירה שליד רמאללה. עם מציאת הגופה בעין יעל הוקפצו כוחות גדולים של המשטרה לזירה שבה נמצאו ממצאים פורנזיים שהובילו ללכידתו של ערפאת ארפאעיה, בן 29 מחברון – ובחקירת שב"כ הוא הודה ברצח הנערה.

מחקירתו בשב"כ עלה כי בבוקר הרצח (יום חמישי) יצא ערפאת מביתו בחברון כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה. ערפאת צעד לכיוון היער, שם הבחין באורי, תקף ורצח אותה. חקירת החשוד נמצאת בעיצומה, ובמסגרתה נחקר גם המניע לרצח. על יתר פרטי החקירה קיים צו איסור פרסום.

בעבר ארפאעיה נעצר על שהייה בלתי חוקית בישראל ועל החזקת סכין והוא אף ריצה תקופת מאסר בכלא עופר. בין 23 בפברואר 2009 ל-19 במאי באותה השנה הוא הוחזק במעצר על אחזקת סכין למטרה לא כשרה. בשנת 2017 הוא היה עצור על נשיאת סכין ועל שהייה בלתי חוקית בין 15 במרץ 2017 ל-25 באוגסט באותה השנה.

משפחתו של ארפאעיה מזוהה עם חמאס, מה שמגביר את החשד שהרקע לרצח לאומני. בשל עברו הפלילי, היו במאגרי המשטרה והשב"ס תמונתו טביעות האצבע שלו ודגימת דנ"א, מה שאפשר לימ"ר ירושלים ולמעבדה לזיהוי פלילי לזהות אותו. על פניו לא ידוע האם יש מישהו שסייע לו ואם יש עוד חשודים שמעורבים.

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה בראיון ל'החדשות' 12 לרצח הצעירה אורי אנסבכר ואמרה כי היא תומכת בעונש מוות לרוצח. "אני חושבת שהתביעה הצבאית צריכה לבקש להטיל עליו עונש מוות", אמרה שקד. בנוגע לשאלת קביעת המניע לרצח לאומני, אמרה שקד כי "צריך לא להתחבא מאחורי האמת. הוא רצח את אורי כי היא נערה יהודייה, וצריך לא לטשטש את האמת".

השר גלעד ארדן התייחס בראיון לרשת ב' לרצח אורי אנסבכר ואמר: "אני חושב שאחרי כל כך הרבה שנים שאנחנו סופגים טרור, צריך לדעת – זה פיגוע על רקע לאומני. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להמשיך את ההרתעה נגד כל מי שמסית ברשות הפלסטינית". על עונש מוות למחבלים אמר ארדן: "האפשרות של להטיל עונש מוות נמצאת בחקיקה, צריכים לשמר אותו. במקרה שהרוצח התעלל בקורבן שלו ואם אנחנו מבינים שאין דרך לשקם אותו, ובמקרים כמו רצח משפחת פוגל – צריך להפעיל את עונש המוות".

מטעם ארגון המשפחות השכולות "בוחרים בחיים" נמסרה הבוקר קריאה להפסקת העברת משכורות למחבלים. "איננו מסוגלים לעמוד מהצד כאשר פיגוע רודף פיגוע ואין שינוי נראה באופק. גרוע מכך, למרות שחוק קיזוז משכורות מחבלים עבר לפני חצי שנה, רה"מ ושר הביטחון מתעקש להמשיך לשלם משכורות למחבלים כפי שפורסם בסוף השבוע", נכתב הודעה רשמית. עוד נכתב: "האם נסכים שרוצחי אורי אנסבכר יקבלו 12,000 ש"ח כל חודש תחת חסותה של מדינת ישראל? אנו דורשים מבנימין נתניהו – הפסק להעביר משכורות מחבלים לאלתר".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עכשיו CNN יחזרו לדווח

צריך למפות לו קודם את הראש מהגוף ואח"כ למפות את הבית ולסתום את מאורת הרוצח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו