צילום: ישראל ברדוגו

ארדן: "שופטים שמכהנים היום בעליון עשו נפשות כדי שאני אתמוך בהם"

השר לביטחון פנים על כישלון מינוי המפכ"ל: "מי שהכשיל את המינוי הייתה המערכת המשפטית עם הסטנדרטים שלה". על פסקת ההתגברות: "מפלגה שלא תסכים לחתום על תמיכה בפסקת התגברות רחבה ועל החזרת האיזון - אסור לצרף אותה לקואליציה"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן חשף היום כי שופטים שמכהנים כרגע בבית המשפט העליון פנו אליו בהיותו חבר בוועדה למינוי שופטים וביקשו לשכנע אותו להצביע למענם. "ולעומת זאת מועמד למפכ"ל שפונה לעורך דין שמתנגד למינוי שלו בהליך אזרחי, נפסל. אני לא מבין את זה וצריך מעתה והלאה למנוע מצב בו הפקידות מפריעה למשילות. ולדעתי בממשלה הבאה אסור לצרף מפלגות שמונעות מאיתנו לשנות את המצב הקיים שמונע את המשילות".

עוד הוסיף בראיון בכמס 'בשבע' לגבי כישלון המינוי במפכ"ל, "מי שהחליט שאני נכשלתי במינוי מפכ"ל זו בעיה שלו. מי שהכשיל את המינוי הייתה המערכת המשפטית עם הסטנדרטים שלה. אני אומר באחריות ובידיעה שאם היו מחילים את הסטנדרטים שהם דורשים מאחרים על עצמם חצי מהם אם לא יותר, היו צריכים ללכת הביתה. זה לא שניסיתי למנות מישהו מפעילי הליכוד לתפקיד".

ארדן התייחס לצורך בריסון המערכת המשפטית וקרא להתנגד לצירוף כחלון לממשלה הבא אם יסרב לתמוך בכך, אנחנו צריכים להיאבק על החזרת האיזון הנדרש בין מערכת המשפט לבין הממשלה הנבחרת, לצערי אנחנו לא במקום הנכון. אני אמרתי ואני אומר שוב, כולל כלפי ראש הממשלה, שום מפלגה שלא תסכים לחתום על תמיכה בפסקת התגברות רחבה ועל החזרת האיזון, כך שנבחרי הציבור יוכלו להחליט ויכלו למשול – אסור לצרף אותה לקואליציה".

השר תקף את גנץ ואמר כי, "אני רק רוצה לומר שאין שום הבדל בין גנץ ללפיד והוא לא מספיק משופשף ולא לחינם מיהר אבו מאזן לקפוץ על דבריו של גנץ בעניין פינוי ישובים. זה לא משנה כן איחוד ביניהם ולא איחוד ביניהם. מי שלא מבין ולא מוכן להצהיר בקול שלא יפונו ישובים, הוא שמאל נקודה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו