צילום: ישראל ברדוגו

סמוטריץ: "אנחנו במאמץ ללכת גם עם עוצמה יהודית ואלי ישי"

יו"ר האיחוד הלאומי אומר כי "החתימה על איחוד זה עניין של שעות או ימים", ותוקף את בנט: "אולי מתבלבל בין מנהיגות לישיבה על כסא ראש הממשלה". הרב פרץ אמר בכינוס: "האיחוד הלאומי היא השותפה הכי טבעית של הבית היהודי"

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ התייחס היום למגעי האיחוד עם הבית היהודי ואמר כי, "אנחנו נלך ביחד עם הבית היהודי נעשה כל מאמץ להגיע לזה. אנחנו עושים כל מאמץ ללכת גם יחד עם עוצמה לישראל ומפלגת "יחד" של אלי ישי. יש לנו מכנה משותף רחב ואין לנו פריבילגיה למשמש כל אחד בציציות של השני. אין לנו את הפריבילגיה להיכנס להרפתקאות ולאבד שום קול. חתימה על איחוד זה עניין של שעות או ימים".

סמוטריץ תקף בראיון בכנס 'בשבע' את יו"ר הימין החדש נפתלי בנט שעזב את הבי היהודי, "בנט במצוקה הוא יצא לדרך והיה בטוח שכל הימין החילוני נופל בזרועותיו, הוא הרגיש שהציונות הדתית הייתה ריחיים על צווארו, ואיתנו אי אפשר להתקדם ואי אפשר להשפיע. כנראה שהוא הרגיש שקר בחוץ ואף אחד לא רץ אחריו והוא בא לכאן, חוזר הביתה, ואומר שהוא הציונות הדתית והוא לא. כל ההישגים של איילת שקד במשרד המשפטים הם לא הישגים שלה אלא של המפלגה של הציונות הדתית".

לטענתו, "הציונות הדתית היא המגזר הכי פחות מגזרי שיש ומצד שני הכי אידיאליסטי ומסור. כשאנו דואגים לתקציבים להתיישבות, אנחנו דואגים למי שמוביל את הציונות בת ימינו. אולי בנט מתבלבל בין מנהיגות לישיבה על כסא ראש הממשלה. יכול להיות. אבל אתם מדמיינים את צה"ל בלי הציונות הדתית? אתם מדמיינים את מדינת ישראל בלי ההתיישבות? גם בנט שהלך למפלגה חילונית, חוזר הביתה כי כל העם חוזר לשורשים ובסוף זה יגיע גם לכיסא ראש הממשלה".

הוא התייחס לכך שעודכן מראש על המהלך של בנט ושקד, "נכון, הם (שקד ובנט) התייעצו איתי לפני הפרישה ואמרתי שזו טעות ערכית. לחשוב שציונות דתית היא לא יכולה להגיע להנהגה, לכיסא ראש הממשלה, זו טעות ערכית. זו אמירה לא נכונה וגם טעות טקטית. עובדה שעד עכשיו אנחנו עדיין עסוקים בחיבור השברים. ובעזרת ה' נעשה זאת וניערך בקרוב על קו הזינוק לבחירות".

מוקדם יותר, יו"ר הבית היהודי רפי פרץ שהשתתף אף הוא בכנס, אישר כי מתקיים משא ומתן לאיחוד בין מפלגות האיחוד הלאומי והבית היהודי. "אני רואה את סמוטריץ' כידיד וכאח. הוא פרלמנטר מעולה והתרומה שלו עצומה. אנחנו נלך ביחד, המשא ומתן מתקדם בטוב", אמר פרץ. "לא יכולה להיות אפשרות אחרת חוץ מאשר שנלך ביחד. האיחוד הלאומי היא השותפה הכי טבעית של הבית היהודי".

פרץ התייחס גם לאפשרות של איחוד עם מפלגת הימין הקיצוני "עוצמה לישראל", ואמר כי "העמדה האישית שלי היא שאנחנו הולכים בדרך הממלכתית, שאומרת שמדינת ישראל היא התגשמות חזונם של נביאי ישראל. מי שמתהלך איתנו ככה הוא שותף", אמר יו"ר "הבית היהודי". "אני קשוב לרחשים של הרבה מהציבור על הצורך להתאחד. זה מה שהציונות הדתית תמיד עשתה, היא תמיד הייתה שייכת לזרם המרכזי, אף פעם לא ראתה בקיצוניות ערך. אנחנו נמצא את הדרכים לחבר את השורות וזה יקרה הכי מהר שאפשר", הוסיף.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו