David Cohen/Flash90

הזוי: פרצת אבטחה אפשרה לשנות את תוצאות הפריימריז בליכוד

כתובת האתר שבו הוזנו התוצאות של הספירה המחודשת של הפריימריז בליכוד נחשפה וכל אחד יכול היה להיכנס ולשנות את התוצאות. הסיבה: לא הייתה לאתר כל הגנה. הליכוד: "המערכת מנותקת מהאינטרנט. הקישור אפשר גישה לצפייה בלבד"

על פי החלטת ראש הממשלה, יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, נערכת בשעות האחרונות הקלדה חוזרת של כל תוצאות הקלפיות. אך מתברר שכל אדם יכל להיכנס לאתר התוצאות ולשנות את הנתונים, כך חשף ב'הארץ' חוקר האבטחה רן בר זיק. יצוין שהוא לא יכל לשנות את הרישום האמיתי של הנתונים אלא רק את מה שהופיע באתר התוצאות ושמננו הועברו צילומים לתקשורת.

הפריימריז בליכוד נערכו באמצעות קלפיות נייר, והספירה היתה ידנית, אך ריכוז התוצאות נעשה בצורה ממוחשבת. בר זיק מפרסם היום כי לא היו על המערכת הגנות, מה שאומר שכל אדם שהחזיק בלינק אליה – יכל להשפיע על התוצאות. כתובת ה-IP של המערכת היתה אמורה להישאר סודית, אך הופיעה בצילומים שפורסו מאתר התוצאות.

כזכור, לאחר שהתגלו אי-סדרים בספירת הקולות של הבחירות המקדימות בליכוד, מבקר תנועת הליכוד הודיע על ספירה חוזרת, שנערכת בשעות אלו. במסגרת הספירה החוזרת, כל הפתקים של הבחירות המקדימות של הליכוד נאספים, נספרים מחדש ומושווים לתוצאות הספירה המדויקת. היתרון בבחירות באמצעות פתקים, בניגוד לבחירות אלקטרוניות, הוא האפשרות לספירה מחדש.

בליכוד הצטיידו גם במערכת ממוחשבת שנועדה לרכז את התוצאות ולהוות אותן. סופרי הקולות מזינים את תוצאות הספירה מחדש ובודקים אותן לעומת תוצאות האמת. כשמתגלים אי סדרים, נרשמות תוצאות הספירה החוזרת. המערכת המאפשרת לסוקרים מחדש לעשות את עבודתם הועלתה לשרת, שאמור היה להיות פנימי ולשימוש הסוקרים בלבד.

מהליכוד נמסר בתגובה: "מערכת הפריימריז של הליכוד היא מערכת סגורה שמנותקת מהאינטרנט. הקישור שהופץ קודם לכן אפשר גישה לצפייה בלבד".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו