ראש ממשלת ישראל ושר התקשורת, בנימין נתניהו, משוחח בטלפון בלשכתו (צילום: עמוס בן-גרשום, לע"מ)

המגעים לאיחוד בימין: נתניהו לוחץ ונקלע לקרב מול הבית היהודי

על רקע פרישתה של לבני מהמערכת הפוליטית והאיחוד המסתמן בין גנץ לאורלי לוי, מגביר נתניהו את הלחצים לאיחוד בין כל מפלגות הימין הקטנות, מה שמוביל לקרב הודעות וחילופי ההאשמות בין הליכוד לבית היהודי. כל הפרטים

על רקע דיווחים על התקדמות במגעים בין מפלגת גשר של אורלי לוי אבקסיס למפלגת חוסן לישראל של בני גנץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים ביממה האחרונה שיחות טלפון עם ראשי מפלגות הימין, רבנים ואישי ציבור, על מנת להבטיח איחוד נוסף בגוש הימין שימנע בזבוז קולות.

מהליכוד נמסר כי, "בשעה שציפי לבני פורשת מהפוליטיקה כדי לא לבזבז קולות ולפגוע בגוש השמאל, וגנץ פועל לאיחוד עם אורלי לוי כדי לא להפסיד אף קול בשמאל – "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" חייבים לגלות אחריות ולפעול ללא דיחוי לאחד את כל הכוחות מימין, אחרת גוש השמאל ינצח, גנץ יקים ממשלת שמאל וזו תהיה בכייה לדורות".

בתגובה נמסר מ'הבית היהודי': "לצערנו עד עתה לא צלחנו במאמצנו הרבים לשלב את אנשי עצמה יהודית כבלוק טכני ברשימה. לאור זאת אנחנו מצפים מראש הממשלה והליכוד, מבנט ושקד לגלות אחריות למחנה הימין ברגע הקריטי שלפני הגשת הרשימות ולשלבם ברשימתם".

בתגובה לתגובה נמסר מהליכוד: "הם יודעים היטב, כפי שכל סקר מוכיח, שהחיבור של "עוצמה יהודית" לליכוד לא מוסיף אף קול לגוש הימין ואף מאבד קולות. לעומת זאת, רק החיבור של "עוצמה יהודית" ל"בית היהודי-האיחוד הלאומי" מוסיף קולות לגוש הימין ומבטיח ששום קול לא ילך לאיבוד. הודעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי חסרת אחריות וגרועה מהיתממות".

ב'ישראל היום' דווח הבוקר כי בבית היהודי הממוזג בוחנים אפשרות של חיבורים נוספים. שניים מתוכם הם עם אנשי עוצמה ליהודית ואלי ישי. כך דווח ב'ישראל היום'.

אתמול הודיע ח"כ בצלאל סמוטריץ', כי הצעתם האחרונה לעוצמה לישראל היא מקום שישי ולא מעבר לכך. אם וכאשר ייענו בעוצמה ליהודית להצעת הבית היהודי המאוחד, ייכנס אליו עורך הדין ופעיל הימין איתמר בן גביר.

במקביל, מתנהלות שיחות עם אלי ישי, הטוען שיוכל לתרום חמישה מנדטים לבית היהודי, אך אנשי האיחוד הלאומי סבורים כי הוא שווה בקושי מנדט. ישי, כך טוענים, מעוניין יותר בתפקיד מאשר במיקום. בימים הקרובים יימשכו השיחות בין הצדדים.

עו"ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית טען אמש בראיון ל'גלי ישראל' כי ביום רביעי בלילה חתם על מסמך מול שליחו של סמוטריץ' ראש צוות המשא ומתן של האיחוד הלאומי אביחי בוארון. במסמך הוסכם, לטענתו של בן גביר, כי תתבצע ריצה משותפת עם הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, כאשר אנשי עוצמה יקבלו את המקומות הרביעי והשביעי ברשימה המשותפת.

בן גביר טוען כי חשף את קיומו של המסמך בעקבות דבריו של סמוטריץ' כי הוצעו לאנשי עוצמה מקומות אטרקטיביים ברשימה אך הם סירבו. לטענתו, חרף הביקורת הפנימית במפלגתו הוא חתם על ההצעה לצד חתימת סמוטריץ' שלא היה נוכח (בתירוצים שונים) אלא שלילה לאחר מכן חזרו בהם אנשי סמוטריץ' מההסכם.

לדברי עו"ד בן גביר, "כנראה שיש גורמים באיחוד הלאומי שהאגו והכבוד גורמים להם לסרב להקמת בלוק טכני וצעד זה ייזכר לדראון עולם"

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התלמוד הבבלי מאחורי ביבי בספריה זה רק ליופי או שהוא לומד דף היומי?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו