צילום: פלאש 90

בצל המו"מ: לפיד הציג את רשימת 'יש עתיד' לכנסת

יו‎"ר יש עתיד יאיר לפיד הציג את הרשימה שלו לכנסת ה-21. במהלך נאומו הסביר מדוע המו"מ לחיבור תקוע: "התחייבנו לשינוי בשורת נושאים, לא קיבלנו תשובות ברורות". לפיד תקף את נתניהו: "איבד את הברקסים, מבחינתו הבחירות זה כרטיס יציאה מהכלא"

שלושה ימים לפני סגירת הרשימות לכנסת, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הציג הערב (שני) את הרשימה המלאה של מפלגתו.

בעשירייה הראשונה ח"כ והיו"ר יאיר לפיד, מיד אחריו ח"כ מאיר כהן, עפר שלח, אורנה ברביבאי ח"כ יעל גרמן, ח"כ קארין אלהרר, ח"כ יואל רזבוזוב, ח"כ אלעזר שטרן, ח"כ מיקי לוי וח"כ פנינה תמנו שטה.

במהלך הצגת הרשימה נאם לפיד התייחס למגעים עם גנץ לאיחוד ואמר כי הם נמשכים: "האופציה נמצאת על השולחן. אני לא אוריד אותה עד הרגע האחרון, נהפוך כל אבן. בניגוד לכל מה שפורסם, אין בכלל דיון עם בני גנץ על מיקומים. ראשון, שני, רוטציה. על זה מדברים בסוף המשא ומתן. אחרי שסוגרים את הדברים החשובים. מה שחשוב לי, הוא שנתנו לכם התחייבויות. אני רוצה תשובות ברורות על ההתחייבויות האלה".

לפיד הוסיף: "אנחנו פה כי התחייבנו לשינוי במדינת ישראל. המטרה היא להקים מפלגת שלטון. המטרה היא לנצח. אבל למפלגת שלטון צריכה להיות מדיניות. אי אפשר ללכת לבחירות בלי שאנשים יידעו מה העמדות שלך. אנחנו התחייבנו".

לפני דבריו של לפיד הוצגה כאמור רשימת יש עתיד לבחירות 2019. בין השמות החדשים שנכנסו לרשימה, שלא השתנתה משמעותית בהשוואה לזאת שהוצגה לפני בחירות 2015, אפשר למצוא את ראש אכ"א לשעבר אורנה ברביבאי, ואת עו"ד עידן רול.

חבר הכנסת חיים ילין, שהודיע על פרישתו מהמפלגה לאחר שהבין כי לא ישובץ במקום גבוה, לא נכלל ברשימה.

לאיחוד בין גנץ ולוי יש השפעה מכרעת על האפשרות לחיבור של גנץ ולפיד. על לוי הוטלו סנקציות על ידי ועדת הכנסת לאחר שפרשה ממפלגת ישראל ביתנו בלי שהתפטרה מהכנסת, ונאסר עליה להתמודד במסגרת מפלגה קיימת בבחירות הקרובות. המשמעות היא שאם גנץ יתאחד עם לוי הוא כבר לא יוכל להתאחד עם לפיד ויש עתיד.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לאן נעלמה עליזה לביא??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו