דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג. צילום: מיילס קולן, הבית הלבן

מלחמת הסחר מאחורינו? ארה"ב וסין קרובות לסיום המשבר

כלי התקשורת בארה"ב מדווחים היום (חמישי, רביעי בלילה שעון ארה"ב) כי ארצות הברית וסין קרובות יותר מתמיד לסיום מלחמת הסחר ביניהן שגבתה כבר מחיר כלכלי כבד, בעיקר מארה"ב

מאת: שי קליין, ביזנעס

כלי התקשורת בארה"ב מדווחים היום (חמישי, רביעי בלילה שעון ארה"ב) כי ארצות הברית וסין קרובות יותר מתמיד לסיום מלחמת הסחר ביניהן שגבתה כבר מחיר כלכלי כבד, בעיקר מארה"ב. המשא ומתן התקיים בהשתתפותם של בכירים משתי המעצמות, זאת למרות שלפי הדיווחים, נראה שהממשל האמריקאי נסוג בזחילה איטית אך מורגשת מדרישותיו העיקריות של טראמפ.
ביזנעס שימושי
למעשה, טראמפ עצמו הציב דד-ליין לסיום המשא ומתן עד תחילת חודש מרץ, ולכן נחושים בשני הצדדים לסיים את המשא ומתן על כל פרטיו כמה שיותר מוקדם. בין הנושאים עליהם דנים האמריקאים והסינים, נמצאים ענייני המס של הייצוא והייבוא, ענייני זכויות יוצרים ונושאים נוספים.

כאמור, במידה ועד תחילת מרץ לא תהיה הסכמה מלאה בין ארה"ב לסין, הדבר צפוי לגרום לכאוס בכלכלה האמריקאית, שכן חלק מהמסים הגבוהים שכבר מוטלים על תוצרת סינית בארה"ב, עומדים להיות מוכפלים במידה ולא יהיה הסכם בסופו של דבר.

כאמור, עיקר הדברים הם עיצומים שמטיל ממשל טראמפ על חברות סיניות, אך יש גם מקרים הפוכים, כך למשל קרא שר האוצר האמריקאי מנוחין לממשל הסיני, שיאפשר פעילות פיננסית לגופי האשראי הגדולים של ארה"ב בסין, זאת לאחר שהממשל הסיני לא מאפשר כבר תקופה ארוכה לחברות אשראי אמריקאיות לפעול בסין.

אך מצד שני, גם האמריקאים עושים חיים לא קלים לחברות הסיניות, נציין רק את המריבה של הממשל הפדרלי וחברת 'וואווי', על כל העיצומים שהוטלו עליה, מעצר הבכירה, הבקשה להסגרתה, וכתב האישום המפואר שהוגש נגדה, הכולל סעיפי אישום על מסחר עם איראן – כך שיש עוד כברת דרך לשני הצדדים לעשות עד שיגיעו לכדי הסכם סופי.
מקור: http://bizzness.net/

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו