עמית סגל | צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

אחרי ההכפשות: הפרשן הבכיר תובע את בכיר 'הארץ' לשעבר

אחרי שכונה 'נאצי', הפרשן עמית סגל הגיש תביעת לשון הרע נגד בכיר 'הארץ' לשעבר יצחק לאור, על סך 140,059 שקל • מנגד, יו"ר מפלגת בל"ד פנה ל'חדשות 12' ול'ידיעות אחרונות', בתלונה נגד סגל לאחר שכינה את מפלגתו כ"ארגון טרור במימון מפלגות"

אחרי שעיתון 'הארץ' הכפיש את שמו בלא פחות משש כתבות, כשהשיא היה כאשר יצחק לאור, איש 'הארץ' עד לאחרונה, כינה אותו "א. היטלר", פרשן חדשות 12 עמית סגל הגיש הבוקר לבית משפט השלום תביעת לשון הרע על סך 140,059 שקל נגד יצחק לאור.

התביעה הוגשה לביהמ״ש השלום בהרצליה, באמצעות עו״ד ישגב נקדימון, פרקליט חברת חדשות 12. עמית סגל שפרסם את דבר התביעה בשעה האחרונה אמר, כי "הגיע הזמן לשים קץ אחת ולתמיד לתופעה בזויה שהפכה לשגרה. כאן לא ישוו יותר יהודים לנאצים. מי שישווה – ישלם, והרבה".

כאמור, בעיתון 'הארץ' החליטו להשמיץ את סגל בטענה שזה הפך לסנגורם של "הכהניסטים" הלא הם אנשי 'עוצמה יהודית', לאחר שהגן במהלך השבוע האחרון על הריצה המשותפת של 'הבית היהודי' אתם.

בעקבות כך, הוא 'זכה' למתקפת מאמרים בעיתון הארץ בהם כונה כ'בנו של טרוריסט', 'סנגורם של הכהניזם', 'תעמולן של הליכוד', כהשיא היה כאשר הוא כונה על ידי אחד מבכירי העיתון עד לאחרונה, כ'היטלר'.

מנגד לתביעתו של סגל, יו"ר רשימת בל"ד, ד"ר אמטאנס שחאדה, פנה היום ל'חדשות 12' ול'ידיעות אחרונות', בתלונה נגד עמית סגל, לאחר שהאחרון כינה את מפלגת בל"ד במוסף השבת של העיתון ובתכנית 'פגוש את העיתונות' בסוף השבוע האחרון כ"ארגון טרור במימון מפלגות".

במכתב ציין יו"ר בל"ד כי "אמירות אלה קוראות לדה-לגיטימציה של מפלגת בל"ד -בעלת מצע דמוקרטי הקוראת למדינת כל אזרחיה, מסיתה נגדה ופוגעת בשמה הטוב, ואסורה לפי חוק איסור לשון הרע".

"מפלגת בל"ד רואה כי בצלה של העוינות וההסתה הגלויות כנגד החברה הערבית בכלל ונגד מפלגת בל"ד בפרט, אמירה כמו 'ארגון טרור', עלולה לעודד אלימות כלפי הנהלת המפלגה ותומכיה", הוסיף יו"ר המפלגה, "לכן ההסתה של סגל אינה רק הוצאת דיבה אסורה, אלא גם מסוכנת ביותר".
.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו