ראשי הערים ירושלים ובני ברק ישתפו פעולה מול הממשל

ראשי העיר ירושלים וב"ב סיכמו על שת"פ בדרישה להשתתפות דיפרנציאלית בתקציבי הרווחה והחינוך של הממשלה לרשויות

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי הממשלה, בבקשה להוציא לפועל את כוונת הממשלה, לבצע חלוקה דיפרנציאלית של תקציבי הרווחה והחינוך לרשויות המקומיות, כך שרשויות חלשות יתוקצבו יותר.

קרא עוד:

[postim]

ברקת מציין בפנייתו כי "בשיטה הנהוגה כיום, ההשתתפות הממשלתית בתקציבי הרווחה והחינוך של הרשויות המקומיות עושה אי-צדק של ממש. ברשות מקומית בעלת אוכלוסייה ממעמד סוציו-אקונומי גבוה יותר, היקף ההנחות בארנונה מצומצם יותר, תקציב הרווחה קטן יותר, ועדיין – שיעור ההשתתפות של העירייה בתקציבים זהה. כך יוצא שרשויות חלשות יותר נפגעות כפליים, ותושביהן מקבלים שירות מוניציפאלי מופחת".

בפגישה שקיים ראש העיר ניר ברקת בלשכתו עם ראש עיריית בני ברק יעקב אשר, סוכם על שת"פ בקידום המהלך בין הערים ולפעול להחלטת הממשלה, לאמץ את ההשתתפות הדיפרנציאלית ברשויות המקומיות כבר בתקציב 2013, במטרה לעזור לירושלים, לבני ברק ולרשויות מקומיות אחרות, להתמודד עם האתגרים היומיומיים ולשפר את השירותים העירוניים באופן משמעותי.

ברקת הוסיף כי העיר ירושלים לדוגמא, כעיר הגדולה והמורכבת במדינה ובעלת שיעור עוני לא מבוטל, אחוז ההנחות בארנונה ותקציב הרווחה העירוני גבוהים מהרגיל. כתוצאה מכך מתמודדת העיר עם תקציבים פנויים נמוכים בהרבה מערים בעלות רקע סוציו אקונומי גבוה יותר, כך שההשקעה לכל תושב נמוכה מהרגיל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו