Abed Rahim Khatib/ Flash90

בתגובה לשיגור מטען חבלה מעופף: צה"ל תקף עמדות של חמאס

כלי טיס של צה"ל תקף עמדה של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה בתגובה להפרחת זר בלונים שנשא מטען חבלה לעבר שטח ישראל. אין נזק ואין נפגעים מהמטען • צה"ל מנטרל הערב מספר רב של מטעני חבלה שהושלכו אתמול בגבול

טרור הבלונים נמשך: כלי טיס של צה"ל תקף בדרום הרצועה עמדה של ארגון הטרור חמאס – כך אישר הערב (מוצאי שבת) דובר צה"ל שהדגיש כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת זר בלונים שנשא מטען חבלה לעבר שטח ישראל. אין נזק ואין נפגעים מהמטען. בהמשך הערב עדן דובר צה"ל כי כלי טיס של צה"ל תקף עמדה נוספת של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה.

מוקדם יותר החלו הפרות סדר בגבול הרצועה. כוח צה"ל הפעיל אמצעים לפיזור הפגנות נגד פלסטינים שניסו לחבל בגדר. כמו כן, בשעות האחרונות נשמעו פיצוצים בגבול רצועת עזה. גורמים בצה"ל מוסרים כי מקור רעשי הפיצוצים הוא בפעולות לנטרול חפצים החשודים כמטעני חבלה שהושלכו אתמול במהלך ההפגנות האלימות.

האירוע מגיע ימים ספורים לאחר זר בלוני הנפץ ששוגר מרצועת עזה, והתפוצץ באוויר סמוך לבית במועצה האזורית אשכול – וגרמו לנזק לחלונותיו. גם בעקבות המקרה ההוא, בערב יום רביעי האחרון, ביצע צה"ל תקיפה ברצועת עזה.

כ-8,000 ערבים התפרעו אמש (שישי), בגבול רצועת עזה. המחבלים הבעירו צמיגים, השליכו אבנים, בקבוקי תבערה, מטעני חבלה ורימונים לעבר גדר המערכת וכוחותינו' שהגיבו בירי אמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי לעבר מתפרעים בודדים. לפחות עשרה מחבלים נורו ונפצעו בהתפרעויות האלימות. באורח נס, לא היו נפגעים בקרב כוחותינו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו