הרב דוידוביץ | צילום: פלאש 90

שבוע אחרי התקיפה: רבה הראשי של ארגנטינה שוחרר מבית החולים

שבוע אחרי התקיפה שעבר רבה הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ, היום הוא שוחרר לביתו למנוחה • היום נפתחה שנת הלימודים בהיכלי הישיבות בארגנטינה ובקהילה היהודית מספרים כי אלו נפתחו בתפילה להחלמתו של הרב הראשי

רבה הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ, שהותקף בשבוע שעבר ונפצע באורח קשה, שוחרר היום מבית החולים לאחר שבוע ויום של אשפוז, כשבמקביל המשטרה המקומית עדיין לא קבעה האם מדובר באירוע על רקע פלילי או לאומני.

כזכור, בלילה שבין מוצ"ש ליום ראשון בשבוע שעבר כנופיית פורעים התפרצה לביתו של הרב דוידוביץ שליט"א ותקפה אותו באלימות רבה. הפורעים הפעילו אלימות רבה, השמיעו דברי נאצה כלפי הרב והקהילה היהודית ושדדו מהבית חפצים יקרי ערך, כשבמהלך התקיפה הם אף קשרו את רעייתו של הרב.

בעקבות התקיפה, הרב דוידוביץ נפצע קשה ואושפז בבית החולים דיאגנוסטיקו במדינה למשך כשבוע. כעת, עם שחרורו, הוא יעביר את הימים הבאים במנוחה בביתו  שברובע אונסה בבואנוס איירס עד להחלמתו.

גינויים רבים נשמעו הן מצד המערכת הפוליטית בישראל והן מצד בכירי הממשל בארגנטינה לאר התקיפה, כאשר הנשיא ארגנטינה מאורסיו מאקרי גינה את התקיפה וכתב, כי "אנו מלווים את הרב בתהליך ההתאוששות ותומכים בהמשך החקירה על מנת למצוא את האחראים למעשה".

היום נפתחה שנת הלימודים ברחבי הארגנטינה ובקהילה היהודית המקומית מספרים כי בהיכלי הישיבות פתחו את השנה בתפילה להחלמתו של הרב הראשי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו