צילום: פלאש 90

"מסית לליבוי יצרים נגד ערבים" – היועמ"ש נגד התמודדות בן ארי לכנסת

לקראת הדיון המכריע בוועדת הבחירות המרכזית ביחס למועמדי "איחוד מפלגות הימין", קבע היועץ המשפטי לממשלה כי יש לפסול את מיכאל בן-ארי בעילה של הסתה לגזענות, הוסיף כי יש לאפשר לאיתמר בן-גביר להתמודד "אף שמצבור הראיות מטריד"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פרסם חוות דעת בשעה האחרונה ובה הוא מביע את דעתו כי יש לפסול את ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי המתמודד כיום מטעם מפלגת עוצמה יהודית, מלרוץ לכנסת וזאת בשל אמירות גזעניות נגד הציבור הערבי.

החוות דעת שפרסם מנדלבליט הוא כותב, "שורה של ציטוטים המפורטים בעמדה מלמדים באופן מובהק כי בן-ארי מסית לליבוי יצרים שיטתי על יסוד לאומי-אתני נגד האוכלוסיה הערבית, באופן המביא איבה ומדנים ומעמיק תהום. בן-ארי קורא לשלילה אלימה של זכויות האוכלוסיה הערבית, לביזוי שיטתי ומכוון של האוכלוסיה הערבית, המאובחנת כמובן לפי יסוד לאומי-אתני, כ"אומה רצחנית", "בעלי אופי בוגדני ורצחני", אנשים שמבינים "רק כח", וכיו"ב. מכלול מתמשך וחמור זה, מלמד כי יש הצדקה לפסילת בן-ארי, הכל על-פי ההגדרות המדויקות שקבעה הפסיקה".

לעמדת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, ראיות אלו חמורות וקיצוניות מבחינת עוצמתן; המטרה האמורה היא בגדר יעד מרכזי ושליט של המועמד, ולא נושא טפל ושולי, אלא מדובר במטרה שהיא השתקפות סגולית של זהות המועמד; המועמד פועל למען מימוש מטרות אלו לשם הפיכתם מרעיון להגשמתו וההתמודדות בבחירות נועדה למימוש המטרה או להגברת המעשה", נכתב בחוות הדעת.

העתירה שהוגשה לוועדת הבחירות מטעם המרכז הרפורמי וח"כ תמר זנדבר יו"ר מרץ, הובילה את יו"ר וועדת הבחירות חנן מלצר לבקש את עמדתו של מנדלבליט בדבר מועמדותו של בן ארי וכן עורך הדין איתמר בן גביר.

יחד עם זאת, בתשובת מנדלבליט לוועדת הבחירות נכתב כי על פי דעתו יש לאשר לבן גביר להתמודד לכנסת. בחוות הדעת נכתב, "גם ביחס למועמדתו של בן-גביר, לעמדת היועץ המשפטי לממשלה הראיות שהובאו במסגרת הבקשות הן משמעותיות ומטרידות ביותר, והדברים שנאמרו על ידי בן-גביר, הנשמעים מפיו, הם קשים וצורמים ביותר. לעמדת היועמ"ש ופרקליט המדינה, בהתבטאויותיו התקרב בן-גביר קירבה מסוכנת לקו האסור, שהחוצה אותו מנוע מלהתמודד בבחירות לכנסת. אולם לצד זאת, הרי שבעניינו של בן-גביר, הבקשה איננה מבססת, לדעת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, תשתית ראייתית משכנעת, ברורה וחד-משמעית, העולה כדי "מסה ראייתית קריטית" המאפשרת פסילת מועמד בבחירות לכנסת, בהתאם לאמות המידה הנוקשות שהותוו בפסיקת בית המשפט".

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר בתגובה לתשובת היועמ"ש: "עמדת היועץ המשפטי לממשלה לפיה יש לפסול את ד"ר בן ארי מלרוץ לכנסת היא ההוכחה הגדולה כי היועמ"ש מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן הם שמנהלים את מדינת ישראל".

"רק אתמול הודיע מנדלבליט שהוא מתנגד לפסילה של מפלגות בל"ד, חד"ש ותע"ל, מפלגות שמסיתות נגד מדינת ישראל, תומכות טרור מובהקות שמעודדות פגיעה ביהודים וחברי כנסת מתוך הרשימות הללו סבורים שרצח חיילים ומתיישבים הוא דרך לגיטימית להתנגדות למדינת ישראל".

"אנו מקווים ומאמינים שחברי וועדת הבחירות יבהירו מחר ליועמ"ש שיש גבול לצביעות, יועץ משפטי שמכשיר את אויבי ישראל ומבקש לפסול את ד"ר בן ארי לא ראוי להיות היועץ המשפטי של מדינת ישראל. הרפורמים הוליכו את מנדלבליט שולל כאשר הגישו חצאי הקלטות וסילופי ראיונות ומחר בוועדה נוכיח שעמדת היועמ"ש היא חסרת בסיס משפטי".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בזיון שיתבייש לו עלאק יועץ משפטי, אוךי יועץ עמלקי יותר מתאים לו. בושה וחרפה. שיפסלו את טיבי וחבריו שמסיתים לאלימות!

מעניין שאת המחבלת חנין זועבי שהייתה שותפה במרמרה ועוד קראה להשמדת ישראל והטיפה נגד צה"ל
אותה הוא לא פסל.
אולי יש לו גנים כמו שהיו לה….
צריך לבדוק אם הוא יהודי.

צריך לפטר את הרועץ המשפטי הלז ויפה שעה אחת קודם. הוא נסחט ע"י חלאות הפרקליטות ובית המשפח העליון ומכאן כל חוות דעתו האחרונות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו