צילום: נועם רבקין / פלאש 90

וועדת הבחירות המרכזית פסלה את רשימת רע"ם-בל"ד

ועדת הבחירות אישרה את התמודדות רשימת חד"ש, אך פסלה את כסיף המוצב חמישי בה. רשימת רע"ם-בל"ד נפסלה מלהתמודד לכנסת. הפסילות צפויות להגיע לבית המשפט העליון. כסיף: "הוועדה הכשירה את הגזעני - ופסלה את מי שלוחם". נתניהו הגיב

מפלגה ראשונה נפסלה מהתמודדות בבחירות הקרובות: וועדת הבחירות החליטה הערב (רביעי) לפסול את רשימת רע"ם-בל"ד לאחר יום דיונים ממושך. המפלגה החרימה את הדיון, שבסיומו תמכו 17 נציגים בפסילת הרשימה ואילו 10 התנגדו. את העתירה נגד המפלגה הגישו הליכוד ועוצמה יהודית.

בנוסף, פסלה ועדת הבחירות את התמודדות עופר כסיף במסגרת רשימת חד"ש-תע"ל, ואישרה את התמודדות הרשימה עצמה בבחירות לכנסת ה-21.

מפלגות רע"ם – בל"ד הערביות תקפו ואמרו כי "ההחלטה לפסול את רשימת רע"ם – בל"ד הנה החלטה פוליטית, גזענית ופופוליסטית, שנועדה לפגוע בייצוג הפוליטי של האזרחים הערבים. ברור לנו שפאנל בו יושבות מפלגות גזעניות שלא רוצות לראות ערבים בכנסת יפעל לפסילתנו. רשימת רע"ם – בל"ד היא רשימה שמציגה מצע דמוקרטי ופועלת לקידום שוויון זכויות מלא לכל האזרחים".

"נפעל לבטל את סמכות וועדת הבחירות לפסילת רשימות ומועמדים, ונגיש הצעת חוק בנידון. נשקול להגיש עתירה לבג"ץ בעקבות ההחלטה. כבר עכשיו ברור שאין כל יסוד משפטי לפסילת הרשימה, וכל הטענות שהועלו בבקשות הפסילה אינן חדשות ונדונו בעבר בבג"ץ ונדחו".

בנוגע לפסילת עופר כסיף נמסר, "החלטת ועדת הבחירות לפסול את ד"ר עופר כסיף מהבחירות לכנסת מוכיחה שוב שדמוקרטיה וקריאות לשוויון ולצדק צורמות באוזניהם של הגזענים והמסיתים. אנו עומדים עם ד"ר כסיף ותומכים בקול החשוב שהוא משמיע".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה זה משנה???
בסוף הכל מגיע לבגץ…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו