צילומים: פלאש 90

הפלסטינים מעדיפים את גנץ; המצרים והירדנים את נתניהו

הבחירות בישראל מעוררות ענין רב גם ברש"פ ובמדינות האזור. ע"פ דיווח ב'ישראל היום', במוקטעה אומרים בגלוי כי הם מעדיפים את גנץ על נתניהו בגלל חוסר ניסיונו, בעוד במצרים וירדן המצב הפוך - בגלל המערכה נגד ההתפשטות האיראנית באזור

למרות שהעמדה הרשמית של ההנהגה הפלשתינית בעניין הבחירות לכנסת ה-21 בישראל היא שברמאללה אין העדפה ברורה לגוש הימין או לגוש השמאל, העיתון 'ישראל היום' מצטט הבוקר בכירים במוקטעה שהודו אתמול כי ההנהגה הפלשתינית מעדיפה את גנץ וכחול לבן על קדנציה נוספת של נתניהו.

"הלך הרוח הכללי ברשות הפלשתינית הוא שהליכוד וכחול לבן הן היינו הן. עיניהם נשואות ובעיקר למצבן בסקרים של הרשימות הערביות. ובכל זאת, בכיר בלשכת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה הודה: "ההנהגה הפלשתינית מעדיפה את גנץ ורשימת כחול לבן בראשות הממשלה"", כך בדיווח של העיתונאים יהודה שלזינגר ודניאל סיריוטי.

בכיר נוסף בהנהגה הפלשתינית צוטט כאומר: "בהערכת המצב שנערכה לאחרונה בלשכת אבו מאזן ברמאללה, בהשתתפות הראיס ובכירים נוספים בנהגת הרש"פ, המסקנה ברורה הייתה כי ברמאללה מעדיפים לראות את גנץ ולפיד עומדים בראש המפלגת השלטון הבאה בישראל, למרות שלא מדובר בראשי מרצ ושלום עכשיו".

במקביל דווח כי דווקא במצרים ובירדן מעדיפים לראות ניצחון של נתניהו. "אף שגם בקהיר וגם בעמאן לא נוקטים עמדה רשמית, בכירים במשרד החוץ במצרים ובירדן הבהירו כי לנוכח שיתוף הפעולה הביטחוני ההדוק עם ישראל, והתיאום שהתפתח בין המדינות בעשור האחרון אל מול האיום האיראני ושינויים אזורים כמו דאע"ש ומלחמת האזרחים בסוריה – חל שיפור חסר תקדים ביחסי שלוש המדינות. זאת, לא רק במישור הביטחוני, אלא גם במישור האזרחי והבילטרלי", כך בדיווח.

ואצלנו, במפלגת הליכוד מביעים סיפוק מתוצאות הסקרים האחרונים, שלפיהם מאבדת הרשימה היריבה כחול לבן בראשות בני גנץ כמה מנדטים – חרף פרסום כתב החשדות נגד רה"מ נתניהו, האיחוד המתוקשר עם יש עתיד וצירופם של גבי אשכנזי ומשה יעלון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו