צילום ארכיון

לקראת הבחירות: מועצת גדולי התורה של אגו"י תתכנס מחר

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל תתכנס מחר בשעה 15:45 בבית הועד הפועל של אגודת ישראל בירושלים • גורם ב'אגודת ישראל' ל'JDN': כ"ק האדמו"ר מגור תומך בקיום אירוע ענק בהיכל ארנה מספר ימים לפני הבחירות

לאחר שדווח כי תתכנס, ולאחר מכן שהכינוס בוטל, מסתמן כי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל תתכנס מחר בשעה 15:45 בבית הועד הפועל של אגודת ישראל בירושלים, לקראת מערכת הבחירות והחשש מעליית גנץ ולפיד לשלטון. בשעה זו מתקיימת בבני ברק ישיבת ועדת השמונה של הנהלת אגודת ישראל שצפויה להחליט על כך.

בתוך כך, אמש דיווחנו כי גורמים באגודת ישראל מספרים ש"יש מחשבה לקיים כינוס בחירות גדול לפני הבחירות אך הרעיון נמצא עדיין בשלב ראשוני של תכנון". אין ספק טוענים הגורמים כי כנס בחירות ימים ספורים לפני הבחירות ייצור רושם של אחדות על הציבור מה שיכול להוביל כאמור להגדלת הכוח של הציבור החרדי בכנסת הבאה.

גורם ב'אגודת ישראל' מספר היום בשיחה ל'JDN' כי בקרב האדמו"רים עלתה הצעה לקיים אירוע ענק לקראת הבחירות, בהשתתפות כל האדמו"רים שהשתתפו באירוע בנתניה. האפשרות לקיים את האירוע ברחובה של עיר נפסלה על ידי גדולי ישראל אך כעת נבדקת האפשרות לקיים זאת בהיכל 'ארנה' בירושלים. לדברי הגורם, כ"ק האדמו"ר מגור תומך ומקדם את הרעיון.

כזכור, לפני הגשת הרשימות לכנסת התכנס מועצת גדולי התורה של דגל התורה בבית מרן שר התורה הגר"ח קנניבסקי והחליטה כי היא ממנה את הרב משה גפני, הרב אורי מקלב, הרב יעקב אשר, הרב יצחק פינדרוס, הרב אליהו ברוכי, הרב דוד אוחנה והרב יצחק רייך, להיות מועמדי הרשימה לכנסת הבאה ומברכת אותם שיזכו להרבות כבוד שמים.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אמר אמש בראיון ל'קו דגלנו' כי, "אנחנו נמצאים בימים כאלה שיש מטולטלת כזאת שהשלטון עובר בין אלה שהם מסורתיים ואנחנו פחות או יותר מסתדרים איתם לבין אלה שהם אנטי דתיים ורוצים לקעקע כל דבר שביהדות, אנחנו נמצאים במצב של ממש בין זה לזה, מה שהיה לא בפעמים הקודמות. אנחנו חברנו לנתניהו כבר לפני הרבה שנים בהוראת גדולי התורה ואנחנו הולכים איתו, הסכנה היא גדולה שהוא לא ייבחר, מה שאני מאמין שבסופו של דבר ועם עבודה רצינית אנחנו נחזק את כוחנו והוא ייבחר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו