חיילים בפעילות לילית בבית לחם. צילום: Nati Shohat/Flash90.

התחקיר הראשוני מהתקרית בבית לחם: החייל זיהה יידוי אבנים; מצ"ח חוקרת

צה"ל מסר את ממצאי התחקיר הראשוני מהאירוע שבו נהרג פלסטיני בבית לחם: החייל זיהה חשוד שיידה אבנים לעבר רכבים באזור, ופתח בנוהל מעצר חשוד שהסתיים בירי. נבדקת אפשרות שמדובר בחיכוך בין פלסטינים שכלל יידוי אבנים

דובר צה"ל מסר היום תוצאות התחקיר הראשוני מאירוע הירי אמש בבית לחם בו נהרג פלסטיני ופלסטיני נוסף נפצע קשה. מהתחקיר עולה כי לוחם צה"ל ששמר בעמדה צבאית סמוך לצומת זיהה חשוד שיידה אבנים לעבר רכבים באזור, ופתח בנוהל מעצר חשוד שהסתיים בירי. כתוצאה מהירי נהרג החשוד ופלסטיני נוסף נפצע.

בצה"ל ציינו כי, נבדקת אפשרות שמדובר בחיכוך בין פלסטינים שכלל יידוי אבנים. את התחקיר הבוקר קיימו מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ערן ניב, ומפקד החטיבה המרחבית "עציון", אלוף-משנה דוד שפירא. עוד עדכן דובר צה"ל כי תחקור האירוע נמשך במקביל לפתיחת חקירת מצ"ח על-ידי המשטרה הצבאית.

ב'חדשות 10 דווח כי החייל, מגדוד שחר של חילוץ והצלה של פיקוד העורף, סיפר בתחקיר: ״ראיתי פלסטיני זורק אבנים ופתחתי בנוהל מעצר חשוד מלא. צעקתי לעברו, יריתי באוויר ואז לפלג גוף תחתון. הפלסטיני המשיך לזרוק אבנים״. כאמור, נבדקת האפשרות שהצעיר זרק אבנים על רכב פלסטיני, החייל חשב שמדובר בהשלכת אבנים על רכב ישראלי ולכן פעל. בצה"ל אמרו שלא מדובר בהתנהגות לא ערכית, אלא אי הבנה של הסיטואציה המבצעית.

ב'וואלה' צוטטו הבוקר גורמי ביטחון שסבורים כי באופן חריג לא ניתן לקבוע בשלב זה כל קשר בין ירי הלוחם לפגיעה במכונית הפלסטינית, מאחר והוא מכחיש ירי על כלי רכב פלסטיני. לכן, בצה"ל החליטו לנקוט בגישה חריגה ולא לשתף בפרטים הראשוניים של התחקיר, אף על פי שחלפו יותר מ-12 שעות מאז התקרית.

משרד הבריאות הפלסטיני אישר אמש כי אחמד ג'מאל מנאסרה, בן 28 תושב ואדי פוקין, נהרג בתקרית וכי כמה פלסטינים תושבי נחלין נפצעו באורח קל עד קשה.

האירוע התרחש במחסום ליד הכפר חדר סמוך לבית לחם, כאשר לוחמי צה"ל פתחו באש לעבר כלי רכב. הסהר האדום פינה את הנפגעים מהמקום, ומותו של אחד הפצועים מנאסרה נקבע בבית חולים בבית ג'אלה. הכפר חדר צמוד ממזרח לכביש לכביש עוקף בית לחם, שמחבר בין ירושלים לחברון. בצפון הוא גובל בבית לחם, ממזרח במחנה הפליטים דהיישה ובדרום בישוב אפרת.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא בסך הכל התחפש לאור אזריה

עוד מקרה או שניים כאלו ואין ידויי אבנים יותר… צל"ש לחייל כולל העלאה בדרגה…

בושה בושה! חוקרים ומפחידים חיילים!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו