ראשי 'כחול לבן' על גבול סוריה. צילום: שריה דיאמנט

התגובות: בימין חוששים מעסקת המאה, בשמאל זועמים על העיתוי

ממלא מקום שר החוץ:"הכרה אמריקנית בריבונות הישראלית תחזק את ביטחון ישראל". ח"כ יאיר לפיד: "אנחנו התחלנו את הקמפיין הזה לפני שנה והנהגת 'כחול לבן' עמדה ברמת הגולן וקראה להכרה". איחוד הימין: "אסור שהאמירה הזו תסנוור את עינינו"

ההחלטה ההיסטורית של נשיא ארצות הברחת דונלד טראמפ להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן מתקבלת ברגשות מעורבים בישראל בעקבות מערכת הבחירות שאנו בעיצומה. בימין מעריכים כי ההחלטה מגיעה כדי להכין את השטח לעסקת המאה שתוצג לאחר הבחירות ובשמאל זועמים וטוענים כי מדובר בהחלטה פוליטית שנועדה לסייע לנתניהו עם השג מדיני נוסף לקראת הבחירות. המועמד לראשות הממשלה בני גנץ טרם הגיב להחלטה.

ממלא מקום שר החוץ, ישראל כץ, בירך הערב על הודעת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, על כוונתו להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן. "הכרה אמריקנית בריבונות הישראלית תחזק את ביטחון ישראל ואת מעמדה באזור, תהווה תגובה לתוקפנות האיראנית מסוריה ותשלח מסר ברור לאסאד שמעניק לה את חסותו. תודה לך טראמפ", מסר כץ.

השר לשעבר גדעון סער הגיב להחלטת טראמפ וכתב: "‏הודעת הנשיא טראמפ הערב להכיר בריבונות ישראל על הגולן היא הישג מדיני חשוב נוסף למדיניות ממשלת הליכוד בראשות נתניהו. היא באה אחרי העברת שגרירות ארה״ב לירושלים והחלטת טראמפ לבטל את הסכם הגרעין עם איראן".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בירך על ההחלטה: "‫ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר!‬ ‫38 שנים אחרי שהכנסת חוקקה את החוק להחלת הריבונות הישראלית בגולן, ואחרי מאמצים גדולים בזירה הבינלאומית, הגיע הזמן להכרה אמריקנית. ‬‫הנשיא טראמפ – תודה!‬"

ח"כ יאיר לפיד, מראשי "כחול לבן" הגיב: "מברכים את הנשיא טראמפ על אמירתו. זהו חלום שהתגשם. הגולן הוא חלק בלתי נפרד מישראל ואנו קוראים גם לשאר אומות העולם לצעוד בעקבות הנשיא טראמפ ולהכיר בריבונותנו על רמת הגולן". בציוץ באנגלית לקחת לפיד קרדיט על המהלך וכתב כי, "אנחנו התחלנו את הקמפיין הזה לפני שנה והנהגת 'כחול לבן' עמדה ברמת הגולן וקראה להכרה".

 

בעולם פחות אהבו: גורמים אירופאים ורוסים תדרכו נגד החלטת טראמפ

 

יו"ר תל"ם, משה (בוגי) יעלון, כחול לבן מגיב לדברי הנשיא טראמפ: "הכרזתו של נשיא ארה"ב טראמפ על ההכרה האמריקאית בריבונות הישראלית ברמת הגולן היא בשורה אמיתית. זהו צעד חשוב נוסף לאחר העברת השגרירות האמריקאית לבירתנו הנצחית. הנשיא טראמפ מבין כי נוכחותה הביטחונית וההתיישבותית של ישראל בשכונה קשה ומאתגרת כמו שלנו היא הכרח של ממש. זהו גם הזמן לברך את צבי האוזר, חבר מפלגת כחול לבן וראש היחדה למען הגולן שקידם את הנושא בצורה משמעותית בתקופה האחרונה".

אבל דווקא האוזר עצמו, מועמד מפלגת כחול לבן, שקידם בשנים האחרונות את הקמפיין להכרה בריבונות ברמת הגולן, נתן את הקרדיט למי שבאמת מגיע לו, "הכרה אמריקנית בריבונות ישראל בגולן תהווה נקודת מפנה היסטורית בתולדות המזרח התיכון". האוזר הוסיף, "יש להודות לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ולראש הממשלה בנימין נתניהו. ביום הזה מתגמדת הפוליטיקה אל מול משק כנפי ההיסטוריה. ישראל לפני הכל".

איחוד מפלגות הימין בתגובה לציוצו של טראמפ בדבר ההכרה הרשמית הצפויה של ארה״ב ברמת הגולן: ״אנו מברכים את הנשיא טראמפ על ההכרה היסטורית הצפויה בדבר ריבונותה של מדינת ישראל ברמת הגולן. עם זאת אנו שבים וחוזרים כי אסור שהאמירה הזו תסנוור את עינינו לקראת הנחת תכנית המאה של טראמפ. כאשר זו תונח על השולחן רק חברי איחוד מפלגות הימין יהיו היחידים שמחוייבים באמת לומר לא לוויתור על שטחי מולדת ולא לעקירת ישובים ואלפי משפחות מביתם".

הודעת מפלגת ״הימין החדש״ בעקבות דברי הנשיא טראמפ: ״עם כל השמחה על ההכרה האמריקאית ברמת הגולן, חיוני לומר: עסקת ״גולן תמורת חמאסטן״ היא סכנה להתיישבות ולישראל . אנו קוראים לראש הממשלה נתניהו להודיע עוד הערב כי הסכמתו להקמת פלסטין בנאום בר אילן בטלה ומבוטלת״.

ח״כ אמיר אוחנה, חבר ועדת החוץ והביטחון, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: ״ההכרה האמריקאית ברמת הגולן, שבאה זמן לא רב אחרי ההכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות לשם, היא יום היסטורי, ציון דרך בתולדות מדינת ישראל. ההכרה הגיעה תחת כהונתם של נתניהו וטראמפ, ולא במקרה. הקשר החזק בין השניים מהווה נכס אסטרטגי עבורנו. חג פורים שמח, וברמת הגולן חג שמח מאוד״.

ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, אמר על הכרזת הנשיא האמריקני דונלד טראמפ כי "הגיע הזמן" להכיר בריבונות הישראלית על הרמה: "אין ספק שהגיע הזמן להכיר בריבונות ישראל על הגולן. אני מקווה שההמשך יהיה שמדינת ישראל והממשלה שתקום ישקיעו ברמת הגולן כמו שצריך, כדי שהרמה תפרח אף יותר ממה שהיא פורחת עכשיו. הגיע הזמן שהממשלה תעשה את המהלך שיביא להכפלת כמות האוכלוסייה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו