צילום: פלאש 90

הליכוד וכחול לבן בירידה – זהות וגשר בעלייה • סקר

הסקר שנערך לפני ההכרזה ההיסטורית של הנשיא טראמפ צופה נתון נמוך מאוד לליכוד, גם כחול לבן בירידה. זהות של פייגלין מהווה לשון מאוזניים להקמת קואליציה, וגם גשר עוברת את אחוז החסימה • ומה הציבור חושב על פסילת מיכאל בן ארי?

הסקר השבועי שפורסם הבוקר ב'ישראל היום' ו-'i24NEWS' ונערך קודם ההחלטה ההיסטורית של הנשיא טראמפ מעניק ל'ליכוד' 26 מנדטים בלבד לעומת 30 ל'כחול לבן'. גם זהות של משה פייגלין מפתיע ומביאה על פי הסקר 6 מנדטים, שבלעדיהם נתניהו לא יכול להרכיב קואליציה.

ולמספרים המלאים: כחול לבן יורדת ל-30, הליכוד צונח ל-26, העבודה שומרת על כוחה יחסית לסקרים קודמים ומקבל 9, איחוד מפלגות הימין 7, יהדות התורה 6, זהות קופצת ל-6, מרצ 6, הימין החדש של בנט ושקד ממשיך להיחלש ומקבל 5, תע"ל+חד"ש 5, ש"ס על גבול אחוז החסימה עם 4, ישראל ביתנו 4, גשר עוברת לראשונה זה זמן את אחוז החסימה ומקבלת 4, רע"ם+בל"ד 4, כולנו 4.

לא עברו את אחוז החסימה: צומת בראשות אורן חזן: 1.7, מגן בראשות גל הירש: 0.3, יחד בראשות אלי ישי: 0.

הסקר גם בדק מה הציבור חושב על פסילת מיכאל בן ארי. מבין בעלי העמדה, 54% השיבו כי בג"ץ צדק. 46% השיבו כי ההחלטה אינה נכונה. הסקר בחן גם את העמדות לגבי פרשת הטלפון הפרוץ של גנץ והשפעת הפריצה על תפקודו. בניכוי אלה שהשיבו כי אינם יודעים (28% מהציבור), 68% אמרו כי הפרשה אינה פוגעת ביכולותיו. 32% סבורים שכן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו