טראמפ על החלטתו ההיסטורית: "גם מי שנגד נתניהו יתמוך במה שעשיתי"

נשיא ארה"ב התייחס להצהרתו בנוגע לגולן: "זה קשור לריבונות, זה קשור לביטחון, זה קשור לביטחון האזורי" • דיווח: הנשיא טראמפ צפוי להכיר באופן רשמי בריבונות הישראלית ברמת הגולן כבר בשבוע הבא, במהלך ביקורו של נתניהו בוושינגטון

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התייחס הלילה (שישי) בפעם הראשונה להצהרתו בנוגע לגולן, והבהיר כי בניגוד לטענות שנשמעו, להחלטה שהתקבלה אין קשר למערכת הבחירות המתנהלת כעת בישראל, או לראש הממשלה בנימין נתניהו. את הדברים אמר טראמפ בריאיון ל"פוקס ביזנס" שישודר במלואו בהמשך היום. לדברי טראמפ, "אני שומע שמצבו טוב. איני יודע אם מצבו מדהים אבל מצבו טוב. אבל אני סבור שגם הצד השני, או כל מי שנגדו, יתמוך במה שעשיתי",

"חשבתי על הצעד הזה זה זמן רב", סיפר טראמפ בריאיון, "זו הכרעה קשה עבור כל נשיא – אף אחד לא עשה זאת לפני. בדומה להעברת השגרירות לירושלים – כאשר נבחרתי, קיבלתי הרבה פניות ממנהיגים בעולם שהפצירו בי שלא להעביר את השגרירות לירושלים, אך עשיתי זאת, וזה בסדר גמור. כך גם לגבי המצב בגולן. נשיאים רבים דיברו על כך לפני – אני היחיד שעושה זאת".

"רמת הגולן היא אותו דבר", הוסיף הנשיא האמריקני, "במשך שנים, נשיאים אחרים ניהלו קמפיין על רמת הגולן, הם אמרו שהם יעשו את זה. זה קשור לריבונות, זה קשור לביטחון, זה קשור לביטחון האזורי", הסביר את החלטתו.

 

בעולם פחות אהבו: גורמים אירופאים ורוסים תדרכו נגד החלטת טראמפ

 

על פי דיווח הלילה ב'פוקס ניוז' הנשיא טראמפ צפוי להכיר באופן רשמי בריבונות הישראלית ברמת הגולן כבר בשבוע הבא. על פי הדיווח, הנשיא צפוי לחתום על צו נשיאותי בנושא הריבונות בגולן במהלך ביקורו של נתניהו בוושינגטון בתחילת השבוע הבא. ראש הממשלה צפוי לשאת ביום שני את הנאום השנתי שלו בכנס אייפאק, מיד לאחר יריבו בני גנץ. לאחר מכן יגיע נתניהו לפגישה בבית הלבן עם טראמפ.

ההכרזה של הנשיא אמש לא התקבלה בשביעות רצון בשמאל האמריקני, ראש ה-CIA לשעבר ליאון פנטה, ששימש גם כשר ההגנה של ארצות הברית, אמר כי "הנשיא שחרר שוב ציוץ ללא תיאום עם שותפינו מהעולם". לדבריו, "ההחלטה מוסרת קלף שיכול היה לשמש במשא ומתן עתידי על הסכם שלום במזרח התיכון. ייתכן והדבר ייצור בעיות עם שותפינו הערבים באזור".

 

התגובות: בימין חוששים מעסקת המאה, בשמאל זועמים על העיתוי

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגאולה מתקרבת
וכתוב ברמב"ן שהיא תהיה באישור האומות ובעזרתם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו