עמוס בן גרשום / לע"מ.

טראמפ הכיר בגולן: "מחשבותינו עם אזרחי ישראל שסופגים טרור"

הנשיא האמריקני חתם על צו המכיר בריבונותה של ישראל על רמת הגולן. לאחר הפגישה צפוי ראש הממשלה לשוב לישראל בעקבות הירי לשרון והמתיחות בדרום. טראמפ: "מכירים בזכות ישראל להגן על עצמה". נתניהו: "לא נאפשר תוקפנות מסוג זה מצד חמאס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שני) עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בוושינגטון. נתניהו התקבל בשערי הבית הלבן על ידי טראמפ וסגנו מייק פנס. בהצהרה משותפת לשניים, פתח טראמפ בהתחייסות להסלמה הביטחונית, הצהיר על כוונתו להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן ואף חתם על צו רשמי בנושא.

בפתח ההצהרות המשותפות טראמפ הכריז כי ארצות הברית עומדת לצד ישראל ומצדדת בזכותה להגן על עצמה. "לכבוד הוא לי לקבל את נתניהו בבית הלבן", אמר טראמפ. "הוא איש אדיר שעושה עבודה טובה. אני שולח תנחומים לחברים בישראל בעקבות ההתקפה הנוראית של חמאס הבוקר. תפילותינו עם חברינו בישראל".

"היא תפסה את השטח ב-67' כדי לשמור על ביטחונה מאיומים חיצוניים", הסביר טראמפ את ההכרה בגולן. "כיום, מעשיהם של ארגוני טרור ואיראן ממשיכים להפוך את רמת הגולן לנקודת מוצא פוטנציאלית למתקפות נגד ישראל. כל הסכם עתידי צריך להבטיח את יכולתה של ישראל להגן על עצמה. לא נרצה לראות אירועים כפי שקרו היום צפונית לתל אביב".

"תחת ממשלי, הברית הבלתי ניתנת לפירוק בינינו חזקה מאי פעם", המשיך הנשיא האמריקני. "אנשים מדברים – אבל זה רק דיבורים. הידידות שלנו מופלאה. השגרירות שלנו נמצאת בירושלים, כפי שניסו לעשות במשך עשורים. לא רק שעשינו את זה, חסכנו מיליארד דולר בבניית השגרירות", הוסיף.

"באיראן קוראים 'מוות לישראל ולארה"ב', וקוראים לשואה לעם היהודי", המשיך טראמפ את דבריו, "לא ניתן להם לשקול את זה. נילחם באנטישמיות בפעילויות שלנו. במאה הקודמת ראינו את התוצאות של אנטישמיות ועולם בלי מדינה יהודית. הם בנו מדינה חזקה, מיוחדת וחשובה. היום ישראל מדגימה איך זה שמדינות קובעות את עתידן. מה שישראל עשתה ממקום קטן של חול, והיא הפכה להיות השראה. ארה"ב תמיד תהיה לצידה".

נתניהו אמר לטראמפ, "חברי היקר דונלד, הראית בעקביות תמיכה יוצאת דופן בישראל, בזכות שלנו להגן על עצמנו. אתה לעולם לא נרתע, אתה תמיד שם, כולל היום, ואני מודה לך. אתמול נורתה רקטה מעזה לעומק ישראל, פצעה שבעה אנשים ומתוכם שני ילדים. למזלנו אף אחד לא נהרג. ישראל לא תסבול את זה, אני לא אסבול את זה. בזמן שאנחנו מדברים, ישראל מגיבה בכוח רב לטרור".

"יש לי מסר פשוט לאויבינו", המשיך ראש הממשלה, "נעשה מה שצריך להגן על ישראל ועל המדינה שלנו. אחזור הביתה להוביל את אזרחי ישראל והחיילים. אבל לפני שאסע, אני שמח להגיע לכאן לבית הלבן ולהודות לך. במהלך השנים ישראל התברכה עם הרבה מאוד חברים במשרד הסגלגל, אבל לא היה לנו מעולם חבר כמוך, הראית לנו את זה שנסוגת מההסכם, אמרת שתיסוג ממנו, ועשית את זה. אמרת שתטיל סנקציות על איראן, ועשית, הכרת בירושלים כבירתנו והעברת את השגרירות, אמרת את זה, ועשית את זה עם הצו הנשיאותי עכשיו, על הגולן, אתה מוכיח את זה שוב".

"ההצהרה שלך מגיעה בזמן שבו רמת הגולן חשובה מאוד לנו, כשאיראן מנסה לבסס את עצמה בסוריה. לאורך הגבול סוריה יורה טילים לעבר שטחנו. אנחנו לא נוותר אף פעם על השטח שלנו. יש לנו משפט, 'העם עם הגולן', אבל תודות לך אנחנו יודעים שיש שני עמים שעומדים עם הגולן: העם בישראל והעם באמריקה. בשמם של כל אזרחי ישראל: תודה הנשיא טראמפ, תודה על החבורת שלך, ועל כל מה שעשית כדי שהברית שלנו תהייה חזקה יותר מתמיד".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אויך'די געזאגט. אז הוא מכיר ברמת הגולן.
מה צריך? לקפוץ משמחה? עד עכשיו היה הכל בסדר. מה ההבדל מתמול שלשום שהנשיא טראמפ אמר שהוא מכיר בגולן? כדי להתגרות באומות,נכון? כסילות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו