Tomer Neuberg/Flash90

'חפרפרת' או האזנה מבחוץ? תלוי את מי ב'כחול לבן' שואלים

בוגי יעלון: "אני מבין מודיעין וריגול. למי יש אינטרס להוציא מידע כזה? מי לא רוצה שנדון בצוללות, מי לא רוצה שנדון בדוח התחבורה?". גבי אשכנזי: "אני לא חושב שמאזינים לנו. אני חושב שמישהו הקליט את בני אומר כמה דברים, זה לא דבר חדש"

לאחר פרסום שני ההקלטות המביכות של יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, פתחו במטה המפלגה בבדיקה מקיפה בניסיון לאתר מניין דלפו ההקלטות. אמש דווח כי לאחר סקירת משתתפי המפגשים הסגורים ומיקומם, סבורים במפלגה כי אין 'חפרפרת' וכי ההקלטות מקורם בהאזנה מבחוץ על ידי איוב פוליטי. אך אם תשאלו את בכירי כחול לבן, כלל לא בטוח.

הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון אבר הבוקר ב'גלי צה"ל' כי, "מישהו משקיע הרבה מאוד כסף כדי לשרוד פוליטית, אני מבין מודיעין וריגול. למי יש אינטרס להוציא מידע כזה? מי לא רוצה שנדון בצוללות, מי לא רוצה שנדון בדוח התחבורה?".

לעומתו, הרמטכ"ל הנוסף ברשימה – גבי אשכנזי, אמר בראיון ל'וואלה' כי, "אני לא חושב שמאזינים לנו.. אני חושב שמישהו הקליט את בני אומר כמה דברים. וזה לא דבר חדש, אני לא מתרגש מזה. אנחנו דיי מבינים את האירוע ככל שעובר הזמן", הוסיף אשכנזי. "ברור לנו שבני הופיע בחוג בקרב אנשים ומישהו מהאנשים שם הקליט אותו".

מרוב דעות, חבר הכנסת והשר לשעבר מאיר כהן, מקום 6 ב'כחול לבן', לא יודע מה לומר. בראיון ל'החדשות' אמר כי, "אני משער שהכול אפשרי, זו מערכת בחירות כל כך יצרית שפרצו בה את כל הגבולות. אף אחד לא שלח האשמה ברורה נגד אף אחד", הוסיף חבר הכנסת כהן. "אנחנו משערים שיש כאן כל מיני יכולות טכנולוגיות שמופעלות, אנחנו לא האשמנו את ראש הממשלה או שר כזה או אחר. אנחנו משערים שבמערכת בחירות הצד השני מנסה לפעול בכל הדרכים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו