Abed Rahim Khatib/Flash90

"הג'יהאד האסלאמי מתכנן מספר פיגועים נגד ההסדרה"

הג'יהאד האיסלאמי מנסה להוציא אל הפועל פיגוע משמעותי בשעות או בימים הקרובים כדי לפגוע במגעים להסדרה בין ישראל לחמאס. גורמים ביטחוניים זיהו פעילות חריגה של אנשי הזרוע הצבאית של הג'יהאד לאורך גבול הרצועה

דריכות בגבול רצועת עזה, מחשש לניסיון להוציא לפועל פיגוע גדול: הג'יהאד האיסלאמי מנסה בשעות או בימים הקרובים לבצע פיגוע או סדרה של פיגועים נגד ישראל, כדי לפגוע בהתקדמות המשמעותית של מאמצי ההסדרה שמתקיימים בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים והאו"ם.

גורמים ביטחוניים צוטטו ב'החדשות' כי נתגלתה היום "פעילות חריגה" של אנשי הארגון במרחב הגדר במספר מוקדים. גורמים בצה"ל ייחסו את ירי חמש הרקטות ביום שבת לג'יהאד האסלאמי. ניתן להעריך היא שהניסיונות לחבל בהסדרה וירי הרקטות נעשים ללא ידיעת חמאס ומצרים – או מתחת לאפם.

על פי 'ווינט', בשעות האחרונות מזהים גורמים ביטחוניים פעילות חריגה של אנשי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, בכמה מקומות לאורך גדר המערכת בין רצועת עזה לישראל. פעילות זו יכולה להיות ניסיון לירי טילים כמו קורנט לעבר מטרה ישראלית, או להנחת מטענים לאורך הגדר או אף ניסיון לפרוץ את גדר המערכת לשם ביצוע פיגוע משמעותי.

ההערכה היא כי לא מדובר ביוזמה פרטית של פעילים אלא בהכוונה מסוריה. נראה כי ההנחיה לביצוע הפיגוע הועברה לזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי מלשכתו בביירות של מנהיג הארגון זיאד נחאלה. ייתכן שמדובר בהנחיה או המלצה איראנית במטרה להרוס את ההסדרה. הג'יהאד האיסלאמי הוא גם הארגון שאחראי לירי שש הרקטות לעבר עוטף עזה אתמול וביום ראשון לפנות בוקר.

זה קורה בשעה שהג'יהאד האסלאמי יושב בוועדת ההיגוי של הפלגים הפלסטינים שיושבת עם הנהגת חמאס בעזה ושאר הפלגים עם המשלחת המצרית ולמעשה מובילים את תהליך ההסדרה. עדיין לא ברור לחלוטין מדוע הג'יהאד האיסלאמי מעוניין להביא לקריסה מוחלטת של ההסדרה. ייתכן כי מדובר בחוסר שביעות רצון של ארגון הטרור בנוגע למה שהם מקבלים בהסדרה.

במערכת הביטחון הרחיבו הבוקר את אזור הדיג ברצועת עזה מ-22 קילומטרים לטווח של 28 קילומטרים – שיא מאז האינתיפאדה השנייה. אתמול פתחה ישראל את המעברים לרצועה – כרם שלום וארז – ואפשרה העברת סולר קטרי. שני הצדדים ממשיכים בניסיונות להתניע את תהליך ההסדרה, המשלחת המצרית ממשיכה לדלג בין ישראל לעזה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צוחקים עלינו בעינים .
נרצה את הגהאד האיסלמי יצוץ עוד אירגון אין סוף לדבר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו