צילום: פלאש 90

היו"ר מסרב להצטרף לקואליציה? חברי כחול לבן חושבים אחרת

נתן אשל, בכיר בצוות המו"מ של הליכוד מפעיל לחצים על מס׳ חברי כנסת חדשים במפלגת כחול לבן כשהשם החם זה הח"כית החרדית, עומר ינקלביץ' במטרה שיערקו לליכוד • חברי כנסת מכחול לבן, אומרים כי לא פוסלים הצטרפות לקואליציה של נתניהו

חבר צוות המשא ומתן מטעם מפלגת הליכוד ומקורבו של ראש הממשלה נתניהו, נתן אשל, פועל מאחורי הקלעים לגייס עריקים ממפלגת כחול לבן ובכך ליצור קואליציה מבלי להיות תלויים ולהישען על אביגדור ליברמן. כיום האפשרות להקים קואליציה ללא ליברמן היא חסרת סיכוי בשל כך שהרוב הנדרש הנו 61, וכעת מספר חברי הכנסת מלבד ליברמן ומפלגתו עומד על 60 בלבד. בשל כך, אשל מפעיל לחצים על מס׳ חברי כנסת חדשים כשהשם החם זה הח"כית החרדית מכחול לבן, עומר ינקלביץ'.

על פי חשיפת יובל קרני בידיעות, אשל פנה לגורמים בכירים במגזר החרדי לבדוק מי משפיע על ינקלביץ' כשההצעה היא להעביר אותה לליכוד. עוד ביקש אשל לבדוק מי הדמות התורנית החרדית שמשפיעה על ינקלביץ'. הוא אף הציע לה ראשות וועדה מכובדת. העיקר להקים קואליציה צרה ולהשאיר את ליברמן בחוץ.

בהקלטה שמפרסם קרני של נתן אשל בעניין עומר ינקלביץ' הוא נשמע אומר – "חייבים אותה. עם הקול שלה יש לביבי ממשלה גם בלי איווט. אנשי קשר דיברו איתה, גם חברה שלה דיברה איתה. אם היא עושה את זה – היא מצילה את כל הציבור החרדי מליברמן. ברור לי שכחול לבן יזרקו אותה לכן אני מציע לה בית בליכוד".

אשל נשמע בהקלטה אומר – "אם היא ליטאית הרב קנייבסקי יגיד לה. אם בעלה חסיד אז האדמו"ר יגיד. נדאג לזה. אם הם חרדים מודרנים נשלח את האדמו"ר מבוסטון. נגיע לכל מי שמשפיע עליה. היא לא תעמוד בזה. אדם חרדי לא יילך נגד דעת תורה. בעלה חי בקהילה חרדית ומתפלל בביהכנ"ס חרדי".

בכירים בליכוד אף פנו לפרשן קול ברמה העיתונאי ישראל כהן המקורב לבית מרן הגר"ח קנייבסקי שיפעיל רבנים ואדמו"רים ללחוץ על עומר ינקלביץ'.

בתוך כך, על אף האמירות הברורות והחד משמעיות מצד יו"ר מפלגת כחול לבן כי לא יצטרף לממשלת נתניהו, ‏מספר חברי כנסת מכחול לבן, אומרים בשיחות סגורות, כי הם לא פוסלים רעיון של הצטרפות המפלגה לקואליציה של נתניהו לפחות לשלב הראשון, כל עוד אין החלטה סופית של היועמ"ש בעניין תיקי נתניהו. כך על פי העיתונאי זאב קם בכאן חדשות.

נציין כי בהקלטות שהתפרסמו לפני הבחירות נשמע גנץ אומר בשיחות סגורות כי קיימת אופציה של הצטרפות לקואליציה בראשות נתניהו, "נמצא כבר מה לספר לבוחרים" נשמע אומר. לאחר מכן הוא הכחיש את הדברים וטען כי דבריו נאמרו עוד לפני ההצהרה של מנדלבליט להגיש כתב אישום נגד נתניהו.

עוד בנושא
בהקלטות שנחשפו הערב משיחה סגורה עם קומץ משתתפים של יו"ר "כחול לבן" בני גנץ, שבה הוא לא פוסל ישיבה בממשלה עם בנימין נתניהו, למרות הצהרותיו הקודמות ומגלה כמה רחוק יילך במו"מ קואליציוני-עתידי עם המפלגות החרדיות
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הסיפור של הפרח הלבן על החליפות?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו