יקים ממשלה? (צילום: פלאש 90)

מסרבים לחתום: בש"ס דורשים מהליכוד לפתור את בעיית חוק הגיוס

תשעה ימים בלבד נותרו לנתניהו עד לסיום הדד ליין להרכבת ממשלתו החמישית, אלא שלבינתיים כלל המפלגות מסרבים לחתום על הסכם קואליציוני. בש"ס הבהירו כי לא יחתמו על הסכם קואליציוני עד לפתרון מלא של משבר חוק הגיוס לשביעות רצונם

במסגרת שיחות המו"מ הקואליציוניות עם המפלגות, בליכוד קיוו לחתום על הסכם קואליציוני ראשון עם מפלגת ש"ס כבר בימים האחרונים לאחר שכלל הדרישות של ש"ס התקבלו על ידי נתניהו, כמו גם חלוקת התיקים שדורשת ש"ס לעצמה.

אלא שבש"ס החליטו ליישר קו עם יהדות התורה ומסרבים לחתום על הסכם קואליציוני עד לאחר פתרון משבר חוק הגיוס, כך על פי הפרסום ברשת ב'. במפלגת הליכוד האמינו כי משבר חוק הגיוס לא יפריע לחתום על הסכם קואליציוני עם ש"ס מאחר ולא נשמעה אמריה מצידו של השר דרעי בפומבי. אלא כאשר פנו אליו לחתימה, הלה סירב והבהיר כי ש"ס מתואמת בעניין הגיוס עם יהדות התורה.

במקביל, הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעת החוק שתאפשר מינוי שרים וסגני שרים ללא הגבלה, זאת לקראת הבאתה מחר לועדת הכנסת ולמליאה במטרה להעבירה בקריאה ראשונה.

ראש הממשלה נתניהו, התייחס בפתח הישיבה שנערכה היום למשא ומתן הקואליציוני התקוע. "לצערי, המפלגות נמצאות על צמרות העצים. אני מקווה שבמהירות נוכל להוריד אותם לקרקע המציאות כדי שנוכל להמשיך ולעבוד לטובת מדינת ישראל", אמר נתניהו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ערב טוב, בסוף תקום ממשלת שמול.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו