Yonatan Sindel/Flash90

חסינות, התגברות וכהונה תחת כתב אישום: הימין בעד, השמאל נגד

רוב הציבור מתנגד לחוק החסינות ולכהונת נתניהו תחת כתב אישום, אך רוב גורף בקרב הליכודניקים בעד • גם פסקת ההתגברות לא זוכה לאהדה רבה מידי ואינה זוכה לתמיכת רוב הציבור הישראלי • וגם: מה חושבי מצביעי כחלון על החוקים המשפטיים

51% מהציבור מתנגד לכהונת ראש הממשלה תחת כתב אישום, למרות שהחוק מאפשר זאת. מספר גבוה יותר של 56% מהציבור מתנגד לכך שהכנסת תעניק חסינות לראש הממשלה ולח"כים מהעמדה לדין עד לסיום כהונתם.

בקרב מצביעי הליכוד התמונה כמובן הפוכה כש-80% חושבים כי נתניהו יכול לכהן תחת כתב אישום. 71% מהם אף תומך בחוק החסינות, 17% מתנגדים. לעומתם, במרכז-שמאל 87% נגד המשך כהונת ראש הממשלה תחת כתב אישום, 88% נגד חוק החסינות.

לגבי פסקת ההתגברות שאמורה להגביל את בג"ץ מלהתערב בהחלטות הממשלה והכנסת, רק 40% מהציבור בעד קידום החוק ו-45% נגד החוק. בקרב מצביעי הליכוד יש 72% תמיכה בחוק, בשמאל כמובן יש 84% שמתנגדים לחוק.

היחידים ב"ימין" שמביעים התנגדות לחוק חסינות ופסקת התגברות הם מצביעי כולנו בראשות משה כחלון. 79% ממצביעי כולנו בבחירות האחרונות מתנגדים לחסינות, 75% מתנגדים לכהונה של נתניהו תחת כתב אישום ו-58% מתנגדים לפסקת ההתגברות.

הסקר פורסם הבוקר ב'וואלה' ובוצע על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר. הסקר נערך באמצעות פאנל אינטרנטי של 506 משיבים, המהווים מדגם מיצג של האוכלוסייה. טעות הדגימה בסקר עומדת על 4.4%.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו