ארכיון. צילום: פלאש 90

פלסטינים ניסו לירות לעבר מסוק צה"ל בסבב הלחימה בעזה

מחבלים ניסו להשתמש בטיל קרקע קרקע במהלך סבב הלחימה האחרון כדי להפעיל אותו לכיוון מסוק אפאצ'י שחנה בתוך קיבוץ נחל עוז ממזרח לגבולות עזה, אך מטוס סיור ישראלי ירה טיל לעבר החוליה. ההחלטה התקבלה בעקבות הפצצת בנייני מגורים

במהלך סבב הלחימה האחרון בעזה נעשה ניסיון לירות טיל לעבר מסוק של צה"ל, אך מטוס של חיל האוויר סיכל אותו, ופגע בחוליית המחבלים שהתארגנה לירי הרקטה, כך דווח בעיתון "אל קודס".

לדברי המקורות, ששוחחו עם העיתון, המחבלים ניסו להשתמש בטיל קרקע קרקע כדי להפעיל אותו לכיוון מסוק אפאצ'י שחנה בתוך קיבוץ נחל עוז ממזרח לגבולות עזה, אך מטוס סיור ישראלי ירה טיל לעבר החוליה.

לדברי המקור בעזה, המבצע היה קרוב לצאת לפועל, אילו לא היה יורה המטוס של חיל האוויר ברגע האחרון. עוד טענו כי מה שהוביל אותם לירות טיל לעבר המסוק, לאחר שישראל נקטה בהפצצת מספר מבני מגורים אזרחיים לאזרחים ובכוח ההרתעה.

ארבעה ישראלים נהרגו בסבב הלחימה בדרום בתחילת החודש, כתוצאה משיגור של כ-700 רקטות מעזה לעבר ישראל. לאחר יומיים של לחימה, נכנס לתוקף הסכם הפסקת אש. מרחב הדיג ברצועה נפתח מחדש, וחודשו הכנסת הדלקים והעברת הכספים לרצועה.

לאחר כניסת הסכם הפסקת האש לתוקף, עיתון ערבי דיווח מפי מקורות כי במסגרת ההבנות סוכם שישראל תפסיק את מדיניות הסיכולים הממוקדים שהחלה במהלך סבב הלחימה האחרון, הן ברמת הדרג הבכיר והן ברמת הפעילים הצבאיים והפוליטיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו