בכיר במשמרות המהפכה: "הכפלנו את העשרת האורניום פי 4"

ברקע איומי המלחמה של טראמפ, לאחר שנשיא איראן חסן רוחאני הודיעה כי איראן החליטה להפסיק לעמוד במגבלת כמות האורניום בהסכם הגרעין, אומר היום גורם בטהרן: הגדלנו פי ארבעה את קצב העשרת האורניום ברמה נמוכה

איראן הגבירה פי ארבעה את קצב העשרת האורניום לרמה נמוכה, כך פורסם היום בסוכנות הידיעות האיראנית, בדברים שצוטטו מפי גורם בכיר במתקן הגרעיני בנתנז. דבריו של הגורם מגיעים כשבועיים אחרי שטהרן הודיעה שהיא מפסיקה לקיים חלק מהמחויבויות שלה להסכם הגרעין, במלאות שנה לפרישה האמריקנית מההסכם.

כזכור, נשיא איראן חסן רוחאני הודיעה ב-8 במאי לשגרירי חמש המעצמות שנותרו בהסכם הגרעין – בריטניה, צרפת, גרמניה, סין ורוסיה – על החלטת איראן להפחית את התחייבויותיה בכמה מסעיפי הסכם הגרעין, טהראן הציבה אולטימטום למעצמות לספק לה פתרונות לסנקציות האמריקניות בתחום הנפט והבנקאות תוך 60 יום. במידה ואיראן לא תקבל את ההקלות שדרשה, היא תחריף את צעדיה, תסיר מעצמה את ההגבלות על רמת העשרת האורניום ותחזור להעשיר אורניום עד ל-20%. בתגובה משותפת של האיחוד האירופי, בריטניה, גרמניה וצרפת אמרו המעצמות שהן מסרבות לקבל אולטימטום מטהרן.

בתגובה להודעה האיראנית, הטיל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סנקציות חדשות על המדינה. העיצומים הושתו על תעשיות הפלדה והמכרות של הרפובליקה האסלאמית. הבית הלבן מסר כי הצו הנשיאותי החדש מכסה את מגזי הברזל, הפלדה, האלומיניום והנחושת באיראן – מקור ההכנסה הגדול ביותר לממשלת איראן פרט למגזר הנפט, שמגיע ל10% מכלל הכנסותיה של טהראן מהיצוא.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצהיר כי "נקטנו פעולות נגד הכנסותיה של איראן מייצוא מתכות תעשייתיות שמיידעות אומות אחרות כי לא נהיה סבלנים אם יכניסו פלדה איראנית ומתכות אחרות לתוך נמליהן, טהראן יכולה לצפות לפעולות נוספות, אלא אם תשנה באופן מהותי את התנהלותה".

בהסכם שגובש בתקופת ממשלו של ברק אובמה, נכתב כי רק אם האיראנים יחצו את הרף המותר של 300 ק"ג אורניום מועשר ו-130 טון של מים כבדים, תהיה זו הפרה של ההסכם. לא ברור אם איראן חורגת מהכמות הזאת, אולם הגברת קצב ההעשרה הנוכחי עשוי לאפשר לאיראן להגיע למכסה זו בתוך כחודשיים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם ארה"ב תעמוד ותסתכל מהצד.
היא תחטוף כמו בפרוולארבור שיפן בת בריתה של גרמניה הנצית החריבה את כל הצי הימי שלה

אם ארה"ב תעמוד ותסתכל מהצד.
היא תחטוף כמו בפרוולארבור שיפן בת בריתה של גרמניה הנצית החריבה את כל הצי הימי של הרה"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו