Yonatan Sindel/Flash90

ליברמן יסכים? החרדים והליכוד ניסחו טיוטה כי מכסות ייקבעו ע"י הממשלה

יהדות התורה והליכוד ניסחו טיוטת חוק גיוס חדשה, אשר צפויה להיות מקובלת גם על יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן. מסתמן כי מכסות הגיוס של בני הישיבות ייקבעו בהחלטת ממשלה. מחר הליכוד יאיץ את המגעים עם 'ישראל ביתנו'

בשעות האחרונות דווח על מאמצים קדחתניים לניסוח טיוטת חוק גיוס חדשה, אשר תהיה מקובלת על המפלגות החרדיות וכן תרצה את יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, לפי הדיווח ב'חדשות 13' אנשי הליכוד יחד עם נציגי יהדות התורה וש"ס הגיעו לניסוח טיוטת חוק גיוס חדשה, לפיה מסתמן כי מכסות הגיוס של בני הישיבות ייקבעו בהחלטת ממשלה. עוד דווח כי בהתאם להתקדמות, מתכוונים מחר בליכוד להאיץ את המגעים עם 'ישראל ביתנו'.

בתוך כך, המגעים עם איחוד מפלגות הימין תקועים. זאת, בשל התעקשותו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לקבל את תיק המשפטים. תיק שאותו שומר נתניהו למקורבו השר יריב לוין, מדובר במחלוקת שראש הממשלה יצטרך להתעסק בה עד לרגע האחרון, ולקבל החלטה אם להפקיד את המשרד לוין, או להיכנע לדרישת סמוטריץ'.

כזכור, בסוף השבוע האחרון מסרו ב'ישראל ביתנו' כי "לצערינו, עדיין אין התקדמות בנושא חוק הגיוס. אתמול העבירו ש״ס, דגל התורה ואגודת ישראל, כל אחת בנפרד הערות בנושא חוק הגיוס. מכלול ההערות שהועברו למעשה מרוקנות את אותו חוק מתוכן. לכן, האופציה היחידה היא לקבל את חוק הגיוס בגרסתו המקורית. עד שלא נקבל תשובה חיובית, אנו לא רואים טעם במפגש צוותי המשא ומתן".

כמו כן פורסם הערב על התקדמות במו"מ עם יהדות התורה, שדורשת לקבל שני חברים בוועדת השרים לענייני חקיקה, למרות שלצורך כך יידרש שינוי חקיקה שיאפשר לסגני שרים להיות חברים בוועדה, כיום רק שר בממשלה יכול לכהן. אם יתקבלו הדרישות, מדובר בכוח משמעותי למפלגה החרדית בוועדה החשובה, הקובעת את גורלו של כל חוק ממשלתי.

 

עוד בנושא
תשעה ימים בלבד נותרו לנתניהו עד לסיום הדד ליין להרכבת ממשלתו החמישית, אלא שלבינתיים כלל המפלגות מסרבים לחתום על הסכם קואליציוני. בש"ס הבהירו כי לא יחתמו על הסכם קואליציוני עד לפתרון מלא של משבר חוק הגיוס לשביעות רצונם

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אגודת ישראל מתנגת לכל חוק עם יעדים

גארנישט מיט גארנישט
לא לחתום על שום הסכם. רק אם הטיוטה מקובלת על גדולי הדור בלבד.

שרים בועדת שרים לענייני חקיקה ובממשלה ובכל ועדות השרים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו