תקיפה בסוריה, תמונת ארכיון

צה"ל תקף המשגר בסוריה בתגובה לירי נ"מ; דיווח על תקיפה בלבנון

פגז נ"מ נורה מהגולן הסורי לעבר מטוס של חיל האוויר שערך טיסה שגרתית בצפון. הפגז לא פגע, וצה"ל תקף בתגובה את המשגר. הסורים דיווחו כי בתקיפה נהרג חייל אחד, ואחר נפצע. נתניהו: "לא נסבול שום תוקפנות נגדנו, ונגיב נגדה בעוצמה"

דובר צה"ל מסר הערב כי, מוקדם יותר היום זוהה ירי נ"מ (נגד מטוסים) סורי לעבר מטוס קרב ישראלי שהיה במהלך טיסה שגרתית, בצפון הארץ. פגז הנ"מ שנורה נפל בשטח סוריה והמשימה הושלמה כמתוכנן. בתגובה תקף צה"ל לפני זמן קצר את המשגר ממנו בוצע הירי. "צה"ל רואה בחומרה כל איום על מטוסיו ופועל להגנתם", נמסר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס זמן קצר לאחר מכן לתקרית ואמר כי, "לפני זמן קצר הצבא הסורי ניסה לפגוע במטוס ישראלי, הוא לא הצליח. חיל האוויר בתגובה השמיד את המשגר שממנו נורתה האש. המדיניות שלנו ברורה – איננו מוכנים לסבול שום תוקפנות נגדנו, ונגיב נגדה בעוצמה ובתקיפות". צפו

על פי דיווחים סורים בתקיפה אדם נהרג ואדגם נוסף נפצע. על פי התקשורת בסוריה, התקיפה הישראלית התמקדה בעמדה צבאית ממזרח לעיירה חאן ארנבה שברמת הגולן הסורית. לטענתם בתקיפה אדם אחד נהרג ואחד נוסף נפצע.

בחלק מכלי התקשורת הסוריים דווח כי הטיל שנורה פגע בכלי הטיס הצבאי וכי ההרוג הוא קצין. על פי אחד הדיווחים, "בשעה 9:05 ביצע צבא האויב הישראלי תקיפה מבסיסו בהר אביטל באמצעות טיל קרקע-קרקע שפגע בכלי צבאי בתל-שעאר בקוניטרה. התקיפה הביאה למותו של קצין ולפציעת שני חיילים".

בנוסף לאירוע בסוריה, כלי התקשורת בלבנון מדווחים כי כלי טיס ישראלי השמיד ציוד ריגול בין ואדי זפתא והעיירה א-נמירה בדרום לבנון. מדובר צה"ל עוד לא נמסרה תגובה או אישור לדיווח זה. בכלי התקשורת הלבנוניים דווח כי כוחות הביטחון המקומיים איתרו את מיקומו של מכשיר הריגול, על פי החשד מדובר במתקן ישראלי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו