צילום: פלאש 90

יחימוביץ' לנשיא: "ממש סמכותך, הטל על ח"כ אחר הרכבת הממשלה"

יחימוביץ במכתב רשמי לנשיא המדינה: "אנא ממש סמכותך עפ"י חוק, הטל על ח"כ אחר הרכבת הממשלה, ומנע זעזוע וכאוס שלטוניים, שיתוק כלל המערכות, והוצאות כספיות כבירות. עד כה מוצה תרחיש אחד, אשר לא צלח, משום ששועבד כולו לנתניהו"

ח"כ שלי יחימוביץ' פנתה לנשיא המדינה ראובן ריבלין בקריאה לממש את זכותו לפי חוק יסוד הממשלה, ולהטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ח"כ אחר "כידוע, בכוונת ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו להביא ב-24 השעות הקרובות לקריאה שנייה ושלישית את חוק התפזרות הכנסת ה-21. מדובר באירוע תקדימי ומטלטל בתולדות המדינה, אשר כמוהו לא היה מעולם, והוא מטיל את המדינה כולה לכאוס שלטוני, לשיתוק כלל המערכות, ולהוצאות כספיות כבירות.

"דומה שעד כה, לא מוצו כל הדרכים הקיימות בחוק כדי להרכיב ממשלה, ובפועל, נוסה אך ורק תרחיש אחד, הטלת הרכבתה של הממשלה על יו"ר הליכוד, ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו. מתברר כי תרחיש זה משועבד כולו לרצונו של ראה"מ לייצר טבעת הגנה משולבת כדי לעצור את ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדו, שאם לא כן, היה מרחב האפשרויות העומדות בפניו נרחב הרבה יותר.

"בהתחשב בכל אלה, אני פונה אליך אפוא בבקשה לקרוא לחברי הכנסת לשקול שוב את הצבעתם בחוק התפזרות הכנסת ה-21, התשע"ט-2019, וכמו כן לממש את הסמכויות הנתונות בידיך כדי להושיע את המדינה מתרחיש הרסני זה, ולהטיל על ח"כ אחר, על פי מיטב שיקול דעתך הענייני והממלכתי, לנסות ולהרכיב את הממשלה.

במכתבה ציינה יחימוביץ כי משיחות רבות שקיימה אמש עם חבריי מכלל סיעות הבית עולה כי אין בנמצא ולו חבר כנסת אחד שבאמת ובתמים מעוניין בבחירות נוספות. היא הדגישה כי פנייתה לנשיא נעשתה בלא כל "גישוש" מוקדם עם הנשיא או עם מי מטעמו, וזאת כדי למנוע לזות שפתיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו