צילום: רועי אלימה / פלאש 90

משרד המשפטים דוחה את הטענות על אכיפה בררנית

בעקבות הטענה שפורסמה היום כי היועמ"ש לממשלה הודיע על הגשת כתב אישום נגד שופט מכהן בעבירות בנייה לפני כשנתיים ועד עתה השימוע לא קוים, במשרד המשפטים מבהירים בהודעה חריגה שמתפרסמת הערב כי לא כך פני הדברים

בעקבות הטענה שפורסמה היום כי היועמ"ש לממשלה הודיע על הגשת כתב אישום נגד שופט מכהן בעבירות בנייה לפני כשנתיים ועד עתה השימוע לא קוים, במשרד המשפטים מבהירים בהודעה חריגה שמתפרסמת הערב כי לא כך פני הדברים.

"לפני כשנתיים נשלחה הודעה לשופט זאיד פלאח ולרעייתו כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות בנייה במבנה תעשייתי בעיר עכו שחלק ממנו נמצא בבעלותם, והדברים פורסמו ברבים".

"בניגוד לנטען, השימוע באותו עניין כבר נעשה, בדרך של טיעונים בכתב, שהועברו מטעמם של בני הזוג פלאח בתוך כחודש ימים ממועד ההודעה על הזימון לשימוע".

"היות שמדובר בעבירת בנייה, המשך הטיפול בתיק נעשה באמצעות המחלקה להנחיית תובעים בפרקליטות (לשעבר המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין)".

"ההליכים בתיק אכן התארכו, עקב עומסי עבודה בפרקליטות, ובהתחשב ברף החומרה הנמוך יחסית של החשדות, כאשר בינתיים ניתן היתר בדיעבד לבניה ולשימוש במבנה. מכל מקום חוות הדעת בעניין כבר הועברה לדרגים הבכירים ביותר בפרקליטות והחלטה סופית בתיק תימסר בקרוב".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו