צילום: מנדל ריזל

"קרה נס, הרקטה פגעה שישה מטרים משלושת התלמידים שהיו בישיבה"

הרב שלמה בנימין מהישיבה בה פגעה הרקטה משחזר: "עשר דקות לפני כן היו 15 תלמידים בתפילת ערבית". אחד מהתלמידים: "אם זה היה קורה כמה מטרים הצידה, לא יודע אם הייתי עומד פה". ראש העיר: "הניה וסינוואר הם בני מוות"

רקטה שנורתה אמש (חמישי) קצת לפני השעה 21:00, פגעה ישירות במבנה ישיבת ההסדר בשדרות. בחסדי שמים איש לא נפגע, מאחר ותלמידי הישיבה יצאו לשבת חופשית מספר שעות לפני הנפילה. שלושה תלמידים שנכחו בישיבה הספיקו להגיע למרחב המוגן. אזעקת צבע אדום נשמעה ב- 20:54 בשדרות וביישובים נוספים.

הרב שלמה בנימין, שמשמש כר"מ בישיבה סיפר כי "קרה נס, הרקטה פגעה שישה מטרים משלושת התלמידים שהיו בישיבה", הוא הוסיף בהתרגשות כי "עשר דקות לפני כן היו 15 תלמידים בתפילת ערבית".

אחד מהתלמידים ששהו בישיבה בזמן הנפילה סיפר: "ישבנו ודיברנו ואז היה 'צבע אדום', ואז היה פיצוץ אדיר, באותו רגע שנשכבנו על הרצפה אמרתי לעצמי בלב: 'שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד'". לדבריו "שנייה אחרי הפיצוץ ראיתי הרבה ניצוצות, אורות, הבזקים, קצת עשן. הישיבה עשתה טוב שהיא מיגנה את המקום ממש טוב. אם זה היה קורה כמה מטרים הצידה, לא יודע אם הייתי עומד פה".

בתגובה לירי הרקטה שפגעה במבנה בעיר אמר ראש עיריית שדרות, אלון דוידי כי "המצב כמו שהוא לא יכול להימשך. כפי שאמרתי בעבר רק מבצע צבאי יביא שקט לאזור שלנו. הניה וסינוואר הם בני מוות וישראל צריכה לפגוע בהם ראשונים. תושבי שדרות ועוטף עזה היקרים זכאים לגדל את ילדיהם בשקט ובשגרה כמו כלל תושבי המדינה. אנחנו נמשיך לפתח את העיר ולהתברך באלפי משפחות חדשות – הטרור לא ינצח אותנו".


צילום: מנדל ריזל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו