Yonatan Sindel/Flash90

ליברמן שוב שיקר, אבל מה הוא זומם? / שמואל בן צבי

ליברמן שיקר שוב, כמו ששיקר כשהבטיח לחסל את הניה, ושיקר כשהבטיח ל"סדר את הגיוס" בתמורה לליאון, ואפילו שיקר כשטען שליאון לא היה מועמד שלו • מה עומד מאחורי המהלכים של יו"ר ישראל ביתנו? • והאם גנץ בדרך להיפרדות מלפיד?

"ברמה העקרונית אני מתנגד לממשלת אחדות לאומית במצבי שגרה, מאחר וממשלה כזאת מיד תהפוך לממשלת שיתוק לאומי. את ממשלות האחדות חייבים להקים אך רק ברגעי משבר אמתיים, ביטחוניים או כלכליים. גם בנושא מועמד אלטרנטיבי להרכבת ממשלה – לא נתמוך באף מועד אחר לא מתוך הליכוד ולא מחוץ לליכוד", כך כתב יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן לפני חודש בדיוק – ושיקר.

אבל אני לא מופתע, הסיסמה של ליברמן בשנים האחרונות היא אמנם "מילה זו מילה", אבל מדובר בסך הכל בטעות דפוס, הכוונה היא ל"מילה זו רק מילה", או שמא, "מילה זו לא מילה", ליברמן אף פעם לא היה חזק בלממש הבטחות. זכורה מכל, הבטחתו לחסל את הנייה תוך 48 שעות מרגע מינויו לשר ביטחון, הבטחה שכמובן לא קיים.

הבטחה נוספת שניתנה, אמנם לא בפומבי ולא קויימה – להסכים לחוק הגיוס כרצון החרדים בתמורה לתמיכת החרדים במשה ליאון לראשות העיר ירושלים. למי ששכח, נזכיר, למחרת הסיבוב השני בבחירות לראשות העיר ירושלים, כשמשה ליאון כבר היה בטוח בכיסאו, ליברמן התפטר מתפקידו כשר הביטחון ושלח את הנציגים החרדים לצור על פי צלוחית עם ההבטחות שקיבלו. מילה זו לא מילה, כבר אמרנו.

כזכור, טרם הבחירות לראשות העיר ירושלים פורסמו ב'ידיעות אחרונות' דברים שאמר ליאון בשיחה סגורה בו טען כי תמיכת החרדים בו היא תוצאה של דיל שנרקם בין ליברמן לחרדים – בתמורה להעברת חוק הגיוס. בהקלטות נשמע ליאון מתאר מפגש של ליברמן עם יעקב ליצמן ומשה גפני לתיאום עמדות בנושא.

עוד שקר של ליברמן באותו נושא, "ישראל ביתנו לא תמכה במשה ליאון, הוא חבר שלי על בסיס אישי. חשבתי שנכון לעזור לו. לא עשינו שום דיל עם החרדים", כך אמר יומיים אחרי פיזור הכנסת בראיון לחדשות 12. הבעיה בדבריו של ליברמן היא, שליאון עצמו סיפר אחרת בראיון שנתן באותו סוף שבוע לעיתון 'בשבע': "לא חשבתי על זה, אבל יום אחד, כמה חודשים לפני הבחירות המוניציפליות, התקשר אליי איווט ליברמן ושיתף שהוחלט שאהיה מועמד לראשות העיר מטעם המפלגה שלו והמפלגות החרדיות", כך ליאון.

תוהו ובוהו

אני לא מצליח להבין את מהלכיו הפוליטיים של ליברמן בחודשים האחרונים. ההחלטה שלו להוביל את מדינת ישראל לבחירות נוספות, מתוך תקווה לקושש עוד כמה מנדטים, תמוהה ביותר. במקרה הגרוע מבחינתו, לגוש הימין יהיה 61 מנדטים בלעדיו והוא יתייבש באופוזיציה. אם לגוש הימין לא יהיה 61 מנדטים בלעדיו, שוב יצטרכו אותו, אבל את זה יש גם עכשיו.

ההחלטה של ליברמן אמש להבטיח לכפות ממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן נראה עוד צעד פולטי משונה בסדרת הצעדים המשונים שלו. כל ילד שלמד חשבון יודע שהליכוד וכחול לבן יכולים להרכיב ממשלה בלי ליברמן ובלי החרדים. ההערכה היא שליברמן מסתמך על התיאום ההדוק שיש לו לכאורה עם לפיד.

אבל גם אם ליברמן מתואם עם לפיד, וגם אם התיאום עם לפיד שווה משהו, למה שליברמן ירצה להיות חבר בממשלה בה הוא לא לשון מאוזניים, לא יכול לדרוש דבר, וימונה לשר המדע ויקבל את ועדת המשנה לתחבורה ציבורית. האפשרות היחידה שעוד נותרה, ליברמן מיצה את המערכת הפוליטית אחרי שכיהן כמעט בכל תפקיד אפשרי, עכשיו הוא רק משתעשע ומתכוון להשאיר אחריו תוהו ובוהו.

רונן צור בשליחות גנץ?

עוד דבר אחד לסיום, את התובנות הטובות ביותר מקבלים בין גברא לגברא בבית כנסת. וכך פרס לי אברך מן המניין את גרסתו למתקפה עליה יצא יועצו של גנץ לשעבר על לפיד. "זה נראה שרונן צור פועל בשליחותו של גנץ להכפיש את לפיד, מתוך כוונה להכשיר את הקרקע למהלך פוליטי".

ב"בין גברא לגברא" הבאה ניסינו יחד להבין מה הוא המהלך הפוליטי האפשרי והגענו לשתי אפשרויות. 1. גנץ, שכבר מיצב את עצמו כמועמד לראשות הממשלה, מעוניין להיפרד מלפיד שהפך לנטל ולקוות שמרבית הבוחרים יישארו אצלו, אולי על הדרך גם לקחת את אורלי לוי אבקסיס. 2. גנץ מעוניין לגרום ללפיד, באמצעות הלחץ הציבורי, לוותר על הרוטציה ולהדיח מהרשימה חלק מאנשי השמאל שהגיעו מ'יש עתיד'.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליברמן אמר שממשלת הליכוד סמוטריץ' וגפני זה לא ממשלת ימין. אבל ממשלת לפיד שלח וגרמן זה כן ממשלת ימין?

ע"פ ההלכה, אסור לדבר בין גברא לגברא.
לא ראוי לכתוב כך.

נא לעיין בש"ע סימן קמו סעיף ב'

הצילו

סקופ בלעדי !! מפלגה חדשה בבחירות הבאות בשם : קלל (מלשון….)
ק ובי (מטבריה) ל יברמן ל פיד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו