אילוסטרציה. (צילום: חיים הורביץ / פלאש 90)

סערה במנצ'סטר: בעל איטליז מכר בשר טרף ונמצא ללא רוח חיים

פסק ההלכה שהתפרסם ברחבי מנצ'סטר שבאנגליה מבתי דין שבמנצ'סטר ובליברפול, הקוראים שלא לרכוש בשר מאיטליז בעיר היות וההשגחה הוסרה לאחר שנמצאו בחנותו פריטי בשר שאינם כשרים. הבוקר התגלה בעל האיטליז ללא רוח חיים

ביום שני האחרון, התפרסמו שני מכתבים מבית דין במנצ'סטר ובית דין נוסף בקהילת ליברפול ובהם מוזהרים ​​הצרכנים שלא לרכוש באיטליז המוכר בשר בעיר מנצ'סטר היות וההשגחה הוסרה. הסיבה לכך הייתה בעקבות טענות על בשר לא כשר שנמצא במתחם האיטליז.

אלא שהדרמה התחוללה הבוקר כאשר התפשטה שמועה ברחבי הקהילה כי הבעלים של האיטליז נמצא ללא רוח חיים. בעקבות כך, המשטרה המקומית חוקרת את הנסיבות.

בפסק ההלכה שהתפרסם ברחבי מנצ'סטר שבאנגליה צוין כי כל המוצרים שנרכשו במעדנייה בעבר שנושאים את חותמת הכשרות, נחשבים כשרים. כמו כן צוין כי המוצרים הנושאים את הכשרות של קהילת ליברפול נחשבים כאינם כשרים. עוד צוין כי כל המוצרים שאינם מסומנים  גם נחשבים שאינם כשרים.

עוד צויין בפסק ההלכה כי הקייטרינג שבבעלות האיטליז המספק אוכל מוכן למספר אולמות ואירועים בבתי הכנסת, ללא כשרות וכי הציבור החרד לדבר ה' נקרא שלא לצרוך את אותם מוצרים.

באתר ישיבה וורלד ניוז שם נחשף המקרה לראשונה נכתב כי הסיבה להסרת הכשרות על ידי בית הדין במנצ'סטר, בעקבות פריטי בשר שאינם כשרים שהובאו לחנות אחרת בבעלות אותו בעל איטליז הממוקמת בעיר ליברפול, הממוקמת כ -34 ק"מ מזרחה למנצ'סטר.

בשנים האחרונות קיימת מגמה בין-לאומית של פעילות מזויפת בענייני כשרות בין היתר ביוהנסבורג, בדרום אפריקה, בלוס אנג'לס ובקליפורניה. בשנים האחרונות היו גם מקרים של מכירת בשר דבר אחר בחנות עם כשרות מהודרת רח"ל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו