צילום: פלאש 90

נתניהו: "אם נמסור את בקעת הירדן – נבטיח שתהיה מלחמה"

ראש הממשלה נשא דברים בטקס סיום קורס טיס והתייחס למתיחות במזרח התיכון: "עלינו להיות ערוכים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום". הרמטכ"ל כוכבי: "האויב השתנה, הוא הפך מחוליות טרור לצבא המאורגן"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם הערב (חמישי) בטקס סיום קורס טיס ואמר כי ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה לסמוך על מדינות אחרות. לדבריו: "הנשיא טראמפ הכיר לאחרונה בירושלים כבירת ישראל, אין גבול להערכתנו. ועם זאת, אני אומר כאן – בגמר קורס טיס. אנחנו תמיד זוכרים, שעלינו להיות ערוכים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום", אמר נתניהו.

נתניהו התייחס למערכות היחסים הטובה של חיל האוויר הישראלי עם חילות האוויר של המעצמות הפועלות באזור. "הבאנו לתיאום הדוק בין חילות האוויר של ישראל ורוסיה. וכדי למנוע תאונות, כדי למנוע התנגשויות מיותרות, הקמנו קו חם בין חיל האוויר של ישראל לבין חיל האוויר הרוסי, זה משרת את המטרה הזאת. מעת לעת צריך למנוע תקלות. לאחת הפגישות במוסקבה הבאתי את מפקד חיל האוויר לשעבר אמיר אשל כדי לתקן דברים שנדרשו לתקן".

ראש הממשלה הוסיף כי "זה הבדל עצום ביחס למה שהיה בעבר". לדבריו: "זהו שינוי דרמטי במעמדה של ישראל. אנו מברכים על היחסים הטובים עם רוסיה, אבל כמובן ברור שהברית המדינית הצבאית הכלכלית הערכית החשובה ביותר שלנו, שאין שניה לה, הברית הזאת היא עם ארצות הברית, והיא איתנה מאי פעם".

נתניהו סיפר כי "בתחילת השבוע סיירתי עם היועץ לביטחון לאומי בולטון בבקעת הירדן, טסנו במטוס של חיל האוויר מירושלים לבקעה, זה לקח 6 דקות. בולטון נדהם מהמרחק המזערי".

ראש הממשלה הצהיר כי השליטה הביטחונית של ישראל ממערב לירדן חייבת להישאר בשליטה ישראלית: "כל העומק האסטרטגי של ישראל הוא בערך מחצית מכביש הטבעת שסובב את וושינגטון. כאן מתבקשות שתי מסקנות: שהשליטה הביטחונית ממערב לירדן תהיה תמיד בידינו, לעולם לא נפקיר את ביטחוננו ונמסור את השליטה לגורם זר. אם נמסור את בקעת הירדן נבטיח שתהיה מלחמה".

נתניהו הוסיף כי"יש גם מסקנה שנייה – בשל היעדר עומק אסטרטגי אנחנו משקיעים השקעה אדירה להרחבתו – קודם כל באוויר. חיל האוויר הוא המרכיב הראשון ליצירת העומק – בהגנה ובהתקפה. העובדה שאנחנו יכולים להמריא מכאן, מבטיחה שאויבינו ידעו שהזרוע הארוכה שלנו תגיע אליו. ידע כל מי שמאיים עלינו, שאנחנו נחושים להעביר את המערכה אל שטחו ונהלום בו מהלומות נחרצות".

בטקס נכח גם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, שדיבר גם הוא על חשיבותו של חיל האוויר בעת הזו: "מעשור לעשור גדל היקף המשימות של החיל וגברה המורכבות. ההגנה מפני מטוסים תוקפים הלכה והשתכללה ויצקה תוכן ממשי למושג עליונות אווירית. משימות האיסוף הבודדות התרבו ונהיו למערכת מודיעינית ענפה, המופעלת מדי יום בכל רחבי המזה"ת".

הרמטכ"ל הוסיף: "לא רק חיל האוויר השתנה באופן מהותי. גם האויב השתנה, ברצועת עזה ובלבנון באופן מיוחד. הוא הפך מחוליות טרור לצבא המאורגן בפלוגות, גדודים וחטיבות, והוא מחזיק בטילים ורקטות שביום מלחמה אמורים לפגוע בהיקף נרחב בשטח מדינת ישראל". כוכבי ציין כי "בעוד אנו עושים כל שביכולתנו להימנע מפגיעה באזרחים, האויב עושה כל מאמץ לפגוע באזרחים. זהו הביטוי המובהק ביותר להיותו צבא טרור – גם מאורגן ביחידות עם אמצעים צבאיים, וגם נוקט בטרור תוך שהוא מתעלם מדין בינ"ל, מוסר וערכים. זהו מצב שאסור לאפשר! לא אנחנו ולא הקהילה הבינ"ל".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך אפשר לדבר בכלל על כל מיני מסירות מארץ הקדש .
אסור לדבר על זה בכלל עצם הדיבור על דברים כאלה זה פתח לאסון!!!

כנראה שמישהו מנסה כבר להוציא את זה מאיתנו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו