צילום: פלאש 90

ח"כ לשעבר ניצן הורביץ ניצח בקרב על ראשות מרצ והדיח את זנדברג

חברי ועידת מרצ בחרו היום בחה"כ לשעבר ניצן הורביץ ליו"ר שינהיג את המפלגה בבחירות הבאות. היו"ר המכהנת, תמר זנדברג הודחה לאחר כשנה בתפקיד. הורוביץ נאם אחרי ניצחונו ואמר: "השמאל של ישראל ניצח"

חברי ועידת מרצ, הגוף הבוחר של המפלגה, בחרו היום (חמישי) בחה"כ לשעבר ניצן הורביץ ליו"ר שינהיג את המפלגה בבחירות הבאות. היו"ר המכהנת, תמר זנדברג הודחה לאחר כשנה בתפקיד. הורביץ, זכה ב-459 קולות מול 389 לזנדברג. עד סגירת הקלפיות ב-22:00 הצביעו 81% מחברי ועידת המפלגה. חבר הכנסת לשעבר, חזר למרצ אחרי ארבע שנות הפסקה בקריאה לשקם את המפלגה ואת מעמד השמאל.

הורוביץ נאם אחרי ניצחונו ואמר: "השמאל של ישראל ניצח" היו"ר החדש הוסיף כי "מרצ תילחם על החופש של כולנו, החופש מאפליה וגזענות, החופש מכפייה והשפלה, החופש מניצול ועוני, החופש מכיבוש. אלה הדגלים שלנו, זאת הדרך שלנו, אנחנו המפלגה של ישראל החופשית והדמוקרטית ואנחנו נניף את הדגלים האלה בלי לפחד ובלי למצמץ".

היו"ר הנבחר תקף את ראש הממשלה נתניהו ואמר כי "כדי למלט עצמו מהכלא עושה עסקאות של שוחד פוליטי ומפקיר את עתידנו". הורביץ תקף גם את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "פתאום גילה את הכפייה הדתית. האיש הזה, שלא מחמיץ שום הזמדנות להתנגד לנישואים אזרחים ותחבורה בשבת, הוא ישמור עלינו עכשיו? רק מרצ הוכיחה שהיא מתייצבת למאבק הזה על דמותה של המדינה" דברי הורביץ.

ח״כ אילן גילאון (מרצ) הגיב לזכייה וכתב: "אני רוצה להודות לחברתי ח״כ תמר זנדברג, שותפה חשובה ובכירה לדרך. ברכותיי לחברי ניצן הורביץ, על הניצחון המרגש. אני מאמין שמרצ בהובלתך תביא אותנו למחוזות חדשים ומשפיעים, ומצפה לשרת לצידך בכנסת ה 22, עם מרצ ושמאל ערכיים, גדולים וחזקים".

ח״כ עמיר פרץ בירך על זכייתו של הורביץ וכתב: "ברכות לחברי ניצן הורוביץ שנבחר לראשות מרצ". פרץ הוסיף: "מרצ היא מפלגה חשובה לדמוקרטיה הישראלית. אני מאמין שהיו״ר הנבחר יתרום להצלחת המחנה הדמוקרטי בישראל במאבק המשותף שלנו למען הצדק החברתי, השלום והשוויון ובעבודה המשותפת שלנו להחלפת נתניהו".

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: "‫דעותיה של מרצ בשלל הנושאים רחוקות ממני באופן קיצוני, אבל אי אפשר שלא להעריך את ההליך הדמוקרטי שמתרחש במפלגה, הליך שקיים עוד רק בליכוד ובעבודה. אני מברך את ניצן הורוביץ על בחירתו ליו"ר מרצ"

הבחירות תקיימו בקרב כ־1,000 מחברי ועידת המפלגה שהתכנסו היום בגני התערוכה בתל אביב. הקלפיות נפתחו ב־12:00 בצהריים וננעלו ב־22:00. הוועידה תבחר את הרשימה לכנסת ביום חמישי בעוד שבועיים.

מרצ בוחרת ראש מפלגה: היו"ר הנוכחית מול הח"כ לשעבר

הורוביץ, שהיה חבר כנסת מטעם מרצ בשתי קדנציות, מבקש בראש ובראשונה להחזיר את מרצ לימי שולמית אלוני ויוסי שריד. "בבחירות הקרובות אנחנו צריכים קודם כל להחזיר את השמאלנים הביתה למרצ. בבחירות האחרונות מרצ איבדה 22% מבוחריה בערים הגדולות והבינוניות – הבייס שלנו. ירדנו ב-30% בתל אביב", נכתב בדפי ההסבר של מטה הורוביץ. "בבחירות האחרונות המחנה הפוליטי שלנו כמעט נמחק, עכשיו יש לנו הזדמנות לתקן את זה. אנחנו חייבים להציב מנהיגות במחנה".

היו"ר המודחת זנדברג התמקדה בפנייה שלה לבוחרים בשני עקרונות ראשיים: הראשון – העיקרון האידיאולוגי שלפיו מרצ היא מפלגת שמאל וכל ניסיון למרכז אותה יפגע בה. "אנחנו שמאל אידיאולוגי שחותר לשלום, לשוויון ולצדק. זו הזהות שלנו וזה הדבר הנכון אידיאולוגית ופוליטית – ניסיונות להתמרכז ולעמעם את עמדותינו הנחרצות יפגעו בנו בקלפי", נכתב בעלונים של זנדברג.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה חופש?חופש של כפיית תרבות זרה,חופש של אפליית שומרי מצוות וחרדים לדבר ה',חופש של עושק היושבים באהלה של תורה,חופש של היתר לגניבת קרקעות ושטחים של ארץ ישראל?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו