צילום: יוסי זליגר - פורום ישראל היום

נתניהו: "שיתוף הפעולה עם ארה"ב בתחומי הביטחון – בשיא היסטורי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר השתתף הערב פורום שעסק ביחסי ארה"ב - ישראל ואמר כי ישראל וארה"ב נמצאים בשיתוף פעולה שלא ניראה מעולם. על איראן אמר כי ללא ביטול הסכם הגרעין "יכלה להפוך למעצמה גרעינית עולמית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר השתתף הערב (חמישי) ב"פורום 'ישראל היום' ליחסי ארה"ב-ישראל" בירושלים ואמר כי ישראל וארה"ב נמצאים בשיתוף פעולה שלא ניראה מעולם. לדבריו: "אנחנו כל הזמן בנתיב של עליה ושיתוף הפעולה המודיעיני והמבצעי בתחומי ההגנה והביטחון כל הזמן במסלול עליה ובעוצמה אדירה בשנה האחרונה. אני זהיר מאוד באמירה שלי, יש כאן שיתוף פעולה שלא היה מעולם ולדעתי זו רק ההתחלה".

נתניהו טען בראיון לעיתונאי בועז ביסמוט כי "ישראל לא רק מקבלת מודיעין, אלא גם נותנת לאמריקה מודיעין, שאין שני לו בעולם, זו תרומה אדירה ההופכת אותה לבת ברית". לדבריו: "אנחנו לא מחפשים חיילים בשטח ולא מבקשים שאמריקה תילחם עבורנו. אתה מכיר עוד בת ברית שאומרת שהיא לא רוצה שילחמו את מלחמתה? ישראל היא בת הברית הכי טובה שיש לארה"ב ויוצרת טכנולוגיה שעוזרת בתחום הממשלתי ובתחומים אחרים – כל תחום".

עוד אמר ראש הממשלה: "אם ישראל לא היתה במזרח התיכון, האיזור היה קורס. חשוב שהאיזור לא יקרוס, אני חושב שאם ישראל פה זה מבטיח את שלום האיזור והאיזור נשאר פרו-אמריקני ובטוח מפני איראן והכוחות האיסלאמיסטים. זו המציאות שגוברת כל הזמן. הייתי רוצה שהיחסים ימשכו כמו שהם ואולי גם יוסדרו – שהברית תוסדר כך שהברית תעמוד בפני השינויים בעתיד".

נתניהו התייחס לאיראן ואמר כי "מה שקורה עם איראן זה שהיא קיבלה מתנה ענקית בהסכם הגרעין שנתן לה דרך חופשית פתוחה ומובטחת להגיע לארסנל גרעיני תוך כמה שנים. היא יכולה עוד כמה שנים להעשיר אורניום שזה הליבה של פצצות גרעין". נתניהו הסביר כי "תמורת הקפאה זמנית של העשרה לפצצה אחת היא קיבלה את הזדמנות להעשיר מאה פצצות ולהפוך למעצמה גרעינית עולמית".

"היא קיבלה מאות מיליארדי דולרים מיד עבור הויתור הזה". אמר נתניהו והוסיף: "ההנחה של חותמי ההסכם הייתה שזה שווה את זה כי אם איראן תקבל את הכסף היא תמתן את ההתנהגות שלה באזור. מה שקרה זה שההיפך הגמור התרחש. איראן השתמשה בכסף כדלק למכונת הלחימה שלה. אני התנגדתי כמובן להסכם הגרעין הזה. זה לא היה פשוט ללכת לקונגרס האמריקני".

ראש הממשלה סיפר כי "דיברתי עם שלושה מועמדים ואמרתי להם שחייבים לעזוב את ההסכם – טראמפ אמר לי שזה ההסכם הכי גרוע בעולם. "הסכם עלוב" נתניהו הוסיף בהומור: "זו היתה פרפרזה כי טראמפ היה פחות דיפלומטי". רה"מ המשיך ושיבח את הנציגים האמריקאים שנכחו באולם: "טראמפ ניצח ועזב את ההסכם והטיל סנקציות קשות ואני רוצה לשבח אותו ואת הממשל שלו, שמיוצג פה על-ידי שלושה דיפלומטים מצוינים. פרידמן, גרינבלאט, וניקי היילי – היא היתה "מאוד רכה" באום. זה קבוצה מדהימה".

"השינוי המהותי הוא לא רק בהכרה בירושלים והכרה בגולן והעברת השגרירות. השינוי הלא פחות היסטורי הוא ההחלטה לעזוב את ההסכם עם איראן". אמר נתניהו. "כשטראמפ אמר את זה, איראן ניסתה לעשות שני דברים- ניסו לבנות את עצמם צבאית בסוריה – אנחנו מסרבים לקבל זאת ועושים מה שצריך כדי למנוע זאת. אנחנו לוחמים באיראן בסוריה צבאית. טראמפ פועל נגד איראן כלכלית, והמשטר סובל ומנסה להשתמש בשליחים כדי לעשות דברים במפרץ ואולי להסלים את הנמצב בסוריה. החהלטה של הנשיא לשים עוד סנקציות היו נכונות וההחלטה שלי להילחם בבניה האיראני בסוריה גם נכונהץ צריך להתמיד בלחץ ולא להרפות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו