צילום: פלאש 90

לאחר שפעל להקים מפלגה: יגאל עמיר חידש את שביתת הרעב ונשלח לבידוד

רוצח ראש הממשלה יצחק רבין מחזיר ארוחות לסוהריו החל מיום שישי. זאת, לאחר שנאסר עליו להשתמש בטלפון במשך חודשיים בעקבות ניסיונותיו לקדם מסגרת פוליטית שתפעל לשחרורו מהכלא. "רוצים להקים מפלגה שתרוץ בבחירות הקרובות במטרה לשחרר אותי"

יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, נשפט היום (ראשון) בהליך משמעתי על ידי מפקד בית סוהר רימון לשבעה ימי בידוד. זאת, לאחר שעמיר פתח בשביתת רעב והחזיר ארוחות החל מיום שישי האחרון. טרם ביצוע הענישה, הותר לו לבצע שיחת טלפון לעורכת דינו.

כזכור, בשבוע שעבר פתח עמיר בשביתת רעב במחאה על שלילת שיחות טלפון ממנו בעקבות שיחה שניהל עם הפעיל הפוליטי יואב אליאסי (הצל). אשתו של עמיר לריסה עמיר טרימבובלר סיפרה כי "בעלי יגאל פתח בשביתת רעב במחאה נגד שלילת טלפונים למשך חודשיים שהוטלה עליו כעונש בגלל השיחה עם הצל, וגם נגד החזקתו בהפרדה במשך שנים בלי אישור של בית משפט", כתבה טרימבובלר בפייסבוק.

בשב"ס אומרו כי ליגאל עמיר התנהל לאחרונה הליך שימוע בעקבות השיחות שביצע והוחלט למנוע ממנו שיחות טלפון עד לאחרי הבחירות. עוד מסרו בשב"ס כי "לאור הפרה של כללי השימוש בטלפון של האסיר יגאל אמיר בשל ניהול שיחה לצורך התארגנות פוליטית, נעשה לו הליך של שלילת טובת הנאה – מניעת שיחות טלפון למשך חודשיים. בתגובה הודיע האסיר למפקד האגף על כוונתו לשבות רעב. נעקוב אחר התנהלותו בהמשך היום". אולם לאחר כמה שעות, חזר בו, וקיבל את ארוחת הצהריים. אך כאמור, מיום שישי החליט עמיר להמשיך את שביתת הרעב.

לא מתחרט, לא הסיתו אותי, פעלתי על דעת עצמי: יגאל עמיר מדבר

לפני כשבועיים פורסם תחקיר ב'חדשות 13' לפיו ערך עמיר מספר שיחות לדמויות מוכרות בימין, ביניהם יואב אליאסי המוכר כ"הצל", ואף דיבר עם עורכי הדין, זאת במטרה לדון בהקמת המפלגה הקוראת לשחרורו מהכלא. כך, בשיחה שביצע עמיר מתוך הכלא לאליאסי הוא מציע לו לקחת חלק מסוים במפלגה שתרוץ בבחירות ותפעל במטרה לשחרר אותו מהכלא. בתגובה לכך אליאסי ענה לו כי הוא לא מעוניין להתערב בעניין או לייצר עם עמיר שיח כלשהו, והשיחה בין השניים מסתיימת.

עמיר פנה לאליאסי במטרה לשכנעו לפרסם פוסטים בעד שחרורו כדי להפיץ את מסרי המפלגה החדשה. "הבנתי שיש לך אתר של מאות אלפי עוקבים", אמר עמיר לצל. "במגזר הרוסי קמה תנועה שרוצה לשחרר אותי. יש שם 600 חבר'ה, פנסיונרים, אקדמאים. עכשיו הם רוצים להקים מפלגה שתרוץ בבחירות הקרובות במטרה לשחרר אותי. אחת המטרות היא גם לשנות את מפת התקשורת בארץ, שהיא כולה ביד השמאל".

אליאסי השיב לעמיר כי אינו מעוניין לפתח איתו שיח. "חשבתי שאולי עובדים עליי וגם בגלל שהייתי בשוק שהוא ואני בעלי אידיאולוגיה זהה, זה פשוט לא ייאמן", אמר אליאסי. "אני אף פעם לא מגמגם – הפעם גמגמתי. באיזה עולם אני והוא באותו הצד? אדם שהואשם ברצח ראש ממשלה בישראל. רצח רבין הוריד אותנו לברכיים וקרע אותנו לגזרים. זהו פצע בלתי ניתן לאיחוי ולעולם אני והוא לא נהיה באותו הצד הפוליטי".

שיחה זו הייתה אחת מיני רבות שביצע רוצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, בניסיון להקים מפלגה לשחרורו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תתנו לו לשבות רעב הוא רוצח מגיע לו

אם זה היה ערבי הוא מזמן כבר היה משוחרר באיזה עיסקה

דבר ראשון רוב הציבור לא מאמין שהוא רצח אותו דבר שני גם אם כן זה הגעיה לו

הכל תלוי בשאלה הגדולה האם רבין היה "רודף" שמותר להרגו לפי ההלכה או לא.
ואם נניח שכן – אז מה זה משנה אם הוא ראש ממשלה או ראש מאפיה?
כי לפי זה יגאל הוא לא "רוצח" אלא "מציל" (כמובן רק אם נניח שזה באמת היה יכול להציל)
אני ממש לא אומר שכן וזה כרגע לא מענין.
אבל רק רציתי שנזכור לא לקנות בקלות סיסמאות הבל שטחיות ומגמתיות.
[לא של השמאל הסהרורי ולא של אף אחד אחר שלא יודע מאיזה צד לפתוח חומש] .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו