צילום: דובר צה"ל

ברקע ניסיון חדירה הלילה, השליח הקטארי נכנס לעזה • צפו

ניסיון פיגוע חדירה הלילה בצפון רצועת עזה, מחבל השליך רימונים לעבר לוחמי צה"ל. המחבל זוהה ולוחמים שהוקפצו לנקודה ירו לעבר המחבל מעבר לגדר - ופגעו בו. במקביל, דיווחו הפלסטינים כי השליח הקטרי נכנס הלילה לעזה • צפו בתיעוד


תיעוד: דובר צה"ל

דובר צה"ל מפרסם הבוקר (שישי) את תיעוד מניסיון פיגוע חדירה שאירע הלילה בצפון רצועת עזה במהלכו מחבל השליך רימונים לעבר לוחמי צה"ל. המחבל זוהה על ידי תצפיתניות ולוחמי צה"ל הוקפצו לנקודה. הלוחמים הסתערו לעבר המחבל מעבר לגדר – ופגעו בו.

אמש סמוך לחצות זיהו תצפיות צה״ל מחבל חמוש מתקרב לגדר המערכת בגזרת עלומים בצפון רצועת עזה. המחבל השליך מספר רימונים לעבר הלוחמים, שנערכו בנקודה בעקבות הזיהוי, החיילים הסתערו לעבר המחבל ופגעו בו, המחבל שנפגע – נמלט לתוך שטח הרצועה. לא היו נפגעים לכוחותינו.

במקביל, שעות ספורות לאחר התקרית בגבול הגיעו דיווחים מהרצועה על כניסתו של השליח הקטרי הנושא עמו את כספי הסיוע. לפי הדיווחים, שטרם זכו לאימות, השליח הקטרי נכנס דרך מעבר ארז על מנת להעביר לחמאס את 30 מיליון הדולרים שהוא מקבל מדי תקופה בקביעות, באישורה של ישראל.

אמש העביר דובר צה"ל בשפה הערבית, סא"ל אביחי אדרעי, מסר חד משמעי לערביי רצועת עזה ולפיו ירי רקטות ופיגועי טרור ימנעו את שיפור החיים ברצועת עזה ויפגעו בתושביה."רצועת עזה נמצאת בעיצומו של תהליך במסגרתו מבוצעים צעדים אזרחיים שמביאים לשיפורים באופן משמעותי בתחומי החיים האזרחיים ברצועה בטווח הקרוב והרחוק", אמר אדרעי.

"די להסתכל על מצב החשמל, הדיג, הייצוא והייבוא ברצועה לפני ואחרי. ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני פועל כדי לערער את ההבנות הללו, לשבש אותן ולפגוע בהן. הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ביצע ומתכנן לבצע פיגועים, ביניהם ירי רקטות. ישראל לא יכולה ולא תוכל להשלים עם פיגועים מסוג זה".

"אנחנו נחושים להגן על אזרחי ישראל. אנו לא מתכוונים לקבל פיגועים וירי רקטות על אזרחינו. אין לנו בעיה עם תושבי הרצועה- להיפך. מי שמבצע פיגועי טרור ימנע את שיפור המצב ברצועה ואת קידום הצעדים שבוצעו ולאלה המתוכננים. הדבר יביא לפגיעה בתושבי הרצועה כולה".

בלילה שלפני הודעת אדרעי, חיל האוויר תקף מוצב ימי של חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לירי פצמ"ר אמש שהתפוצץ בשטח פתוח ליד אחד מיישובי המועצה האזורית שדות נגב. זמן קצר לאחר התקיפה, נמסר מדובר צה"ל כי זוהה שיגור נוסף לשטח עוטף עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בעקבות השיגור תקפו מטוסי קרב מטרות נוספות בצפון הרצועה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו