תיעוד ממקום הנפילה אמש. צילום: תיעוד מבצעי מד״א

בתגובה לירי: צה"ל תקף בצפון הרצועה; ישראל הודיעה כי תקצץ בכמות הדלקים

בתגובה לירי הרקטות לעבר העוטף אמש, הודיע דובר צה"ל כי מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה מספר יעדים של חמאס בצפון הרצועה, ביניהם משרד של מפקד גדוד בארגון. במקביל הודיעה ישראל כי תוריד בחצי את כמות הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה

בתגובה לירי הרקטות אמש (ראשון) לעבר עוטף עזה, תקף צה"ל הלילה יעדים של חמאס בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס מסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, ביניהם משרד מפקד גדוד של חמאס. מנליס הדגיש כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה. מנליס הטיל את האחריות לירי הרקטות על ארגון הטרור חמאס. לדבריו: "צה"ל ימשיך לפעול כנגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה".

מוקדם יותר דיווחו הפלסטינים שצה"ל תקף באזור בית להיא. דובר חמאס, חאזם קאסם, טען כי ירי הרקטות אמש לעוטף עזה לא בוצע בידי הארגון ואף הוסיף כי הפלגים הפלסטינים לא קיבלו אחריות על הירי וכי ארגונו והפלגים האחרים מכריזים על פעילותם: "חמאס מודיע על פעילותיו וזה לא מה שקרה אתמול". לטענתו: "התקשורת הישראלית מפנה את האצבע המאשימה לרצועת עזה על מנת להצדיק את תקיפות צה"ל ברצועה".

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, החליט כי בעקבות הירי מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל, ישראל תוריד חצי מכמות הדלקים שהיא מעבירה דרך מעבר כרם שלום לתחנת הכוח ברצועת עזה. על ההחלטה הודיע הבוקר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, לדבריו עונש זה יחול משעות הבוקר היום ועד להודעה חדשה.

אמש נורו שלושה רקטות מעזה לשדרות וליישובי עוטף עזה בהם – איבים, בקיבוצים אור הנר, ניר עם, גבים ובמכללת ספיר. כיפת ברזל הצליחה ליירט 2 מהשיגורים ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח בסמוך לכביש 34 באזור שדרות. בניין לא מאוכלס נפגע כתוצאה משברי טיל של כיפת ברזל. למרכז הרפואי ברזילי פונו חמישה נפגעי חרדה.

עיריית שדרות מסרה כי באירוע הערב היו 16 נפגעי חרדה. שניים מתוכם פונו. צוותי חוסן הגיעו לזירת האירוע וטיפלו בתושבים. ראש העיר הורה לפתוח את מרכז החוסן ולקבל פניות של תושבים המרגישים לחץ ריגשי. בארגון מד"א אומרים כי חובשים ופראמדיקים של הארגון מעניקים טיפול רפואי ל-7 בני אדם (כולם בעיר שדרות), בהם: אישה כבת 30 במצב קל, עם חבלות בגפיים, שנפלה בדרך למרחב המוגן, ו-6 נפגעי חרדה.

הירי אמש הוא המשך של התחממות הגבול עם הרצועה בשבועות האחרונים, בשבוע שעבר בוצעו כמה שיגורים שהתפוצצו בשטחים פתוחים בעוטף עזה, ובתגובה תקף חיל האוויר מטרות חמאס ובהן מוצב ימי של הארגון בצפון הרצועה. בשבועות האחרונים גברו גם הניסיונות לבצע פיגועי חדירה בגבול. האחרון שבהם אירע ביום חמישי, אז מחבל חמוש התקרב לגדר המערכת ברצועה, השליך כמה רימונים לעבר לוחמים בצד הישראלי – ונורה לפני שחצה את הגדר. לא היו נפגעים בצד הישראלי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו